بازار خودروی ایران، ناجی پژو سیتروئن

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
افزایش فروش محصولات پژو در ایران، باعث شده است با وجود کاهش فروش خودروهای این شرکت در سطح جهانی، همچنان رشد در این حوزه را تجربه کند.
تبلیغات

گروه خودروسازی پژو اعلام کرد در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی، رشد ۲.۳ درصدی فروش محصولات خود را تجربه کرده است. پژو این افزایش فروش را مدیون حضور مجدد خود در بازار خودروی ایران است که پس از اجرایی شدن برجام و مرتفع شدن تحریم‌های بین‌المللی برای حضوری قدرتمند مجددا به ایران وارد شده است. این در حالی است که در مدت مشابه میزان فروش این خودروساز فرانسوی در اروپا و چین به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازارهای خودروی جهان با کاهش مواجه بوده است.

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و دی‌اس، امروز اعلام کرد که در بازه دی‌ماه ۹۵ تا خرداد ۹۶ توانسته است با رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان فروش محصولات خود در سرتاسر جهان را به رقم ۱.۵۸ میلیون دستگاه برساند. این در حالی است که در همین بازه زمانی، میزان فروش محصولات این گروه خودروسازی فرانسوی با ۴۹ درصد کاهش مواجه بوده و در مجموع ۱۵۲,۳۸۰ دستگاه خودرو در چین به فروش رفته است. این خودروساز مهم اروپایی در تلاش است در مدت‌زمان باقی‌مانده تا انتهای سال میلادی، بتواند سهم ازدست‌رفته خود در بازارهای جهانی را مجدد به دست آورد. در این راستا کارلوس تاوارز، مدیر اجرایی گروه پژو-سیتروئن اعلام کرده است که این شرکت فرانسوی با عرضه خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور جدید به دنبال فرصت‌های تازه است.

پژو 2008 / peugeot 2008

در اروپا که بازار اصلی فروش محصولات گروه پژو به شمار می‌آید نیز وضعیت چندان مناسب ارزیابی نمی‌شود؛ چرا که میزان فروش در قاره سبز با ۱.۹ درصد کاهش، به ۱.۰۴ میلیون دستگاه رسیده است. بخش عمده این کاهش به علت افت فروش محصولات برند DS است که در اروپا کاهش ۴۵ درصدی را تجربه کرده است.

اما در همین حال، رشد فروش محصولات پژو در بازار خودروی ایران نقطه روشنی برای این خودروساز اروپایی به شمار می‌رود. با آغاز فروش محصولات پژو که در حال ارسال یا تولید داخل ایران هستند، می‌توان انتظار داشت میزان فروش خودروهای گروه پژو در خاورمیانه و آفریقا به ۲۷۷,۹۷۱ دستگاه برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات