رقیب جدی بنز S کلاس؛ نسل جدید آئودی A8 معرفی شد

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آئودی نسل جدید سدان لوکس A8 را معرفی کرده است که می‌تواند به‌عنوان یک تهدید جدی برای مرسدس بنز S کلاس مطرح شود.
تبلیغات

آئودی سرانجام از مدل جدید A8 به‌عنوان پرچم‌دار خودروهای لوکس این شرکت رونمایی کرد. مهم‌ترین قابلیتی که به نسل جدید این خودرو افزوده شده، فناوری جدیدی با نام Audi AI است که نوعی سیستم رانندگی خودکار برای ترافیک‌های درون‌شهری است و به A8 این امکان را می‌دهد که در ترافیک به‌صورت خودکار حرکت و توقف کند. این فناوری تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت به‌خوبی عمل می‌کند. سیستم AI به کمک دوربین‌ها و حسگرهای راداری و لیزر می‌تواند تمام اطراف خودرو را تحت نظر داشته باشد و به این ترتیب شتاب‌گیری، توقف و فرمان خودرو را کنترل کند.

آئودی A8

خودروهایی چون تسلا، بی‌ام‌و سری 5 و ولوو XC90 نیز می‌توانند در ترافیک به‌صورت خودکار حرکت کنند، ولی نیاز است تا کاربر همواره آماده باشد و بر عملکرد سیستم‌ها نظارت کند؛ اما در آئودی می‌توانید هدایت خودرو را به‌طور کامل به سیستم‌های خودران بسپارید و این همان نقطه‌ای است که سیستم‌های رانندگی خودکار مرحله‌ی ۲ و مرحله‌ی ۳، از یکدیگر جدا می‌شوند.

متأسفانه باید گفت که فعلا نمی‌توان از فناوری AI استفاده کرد؛ چراکه قوانین کشور آلمان اجازه‌ی تولید و استفاده از چنین سامانه‌هایی به خودروها نمی‌دهند و در نتیجه، از سال ۲۰۱۹ عرضه‌ی جهانی خواهند شد.

آئودی A8

برای کسانی که علاقه به رانندگی اسپرت دارند، آئودی قول یک هندلینگ و پایداری بسیار عالی را برای A8 جدید داده است. این مدل مجهز به سیستم چهارچرخ فعال، سیستم تعلیق هوشمند و سیستم چهارچرخ محرک دائم است. سیستم تعلیق این خودرو می‌تواند ارتفاع هر چرخ را به‌صورت مستقل کم یا زیاد کند تا کمترین میزان چرخش در بدنه اتفاق بیافتد. به این ترتیب و با چنین امکاناتی می‌توان انتظار داشت که این خودرو همان قدر که در زمینه‌ی راحتی و آسایش سرنشینان موفق عمل کرده است، در پیست نیز عملکردی خیره‌کننده و سریع از خود نشان خواهد داد. سیستم برقی خودرو نیز در تمامی مدل‌های آئودی A8 از نوع ۴۸ ولتی است و دیگر از سیستم ۱۲ ولتی متداول خبری نخواهد بود. 

آئودی A8

پیشرانه‌های مختلفی روی این خودرو قابل سفارش هستند که شامل پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل ۳ لیتری بنزینی با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و پیشرانه‌ی V6 دیزلی ۳ لیتری با قدرت ۲۸۶ اسب بخار می‌شوند. اگر هیچ کدام از این دو پیشرانه شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید به سراغ پیشرانه‌ی هشت سیلندر آئودی بروید که دارای ۴ لیتر حجم است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر آئودی، توانایی تولید ۴۳۵ اسب بخار قدرت دارد و پیشرانه‌ی قوی‌تری که به سیستم سوخت‌رسانی TFSI مجهز است، می‌تواند ۴۶۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.

آئودی A8

برای این خودرو امکان سفارش یک پیشرانه‌ی هیبریدی نیز وجود دارد که دارای یک طراحی بسیار پیشرفته و هوشمندانه است. البته پیشرانه‌ی هیبریدی فعلا تنها در مدل دارای فاصله‌ی محوری بیشتر با نام A8 L قابل سفارش است. این مجموعه‌ی هیبریدی از یک پیشرانه‌ی بنزینی ۳ لیتری ۶ سیلندر و یک الکتروموتور تشکیل شده است که مجموعا می‌توانند ۴۴۹ اسب بخار قدرت، در کنار ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کنند. این نسخه، می‌تواند در عرض ۴.۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

آئودی A8

با وجود قدرت بالا و عملکرد خوبی که مدل هیبریدی A8 دارد، باید بگوییم که این محصول نیز قوی‌ترین نسخه‌ی A8 به شمار نمی‌رود. آئودی اعلام کرده است قدرتمندترین نسخه‌ی A8 که تنها در نسخه‌ی دارای فاصله‌ی محوری بیشتر (A8L) قابل انتخاب است، به یک پیشرانه‌ی W12 به حجم ۶ لیتر مجهز خواهد شد که می‌تواند ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

مدل جدید A8 در تمامی جهات دارای ابعادی بزرگ‌تر از قبل شده که این موضوع، فضای داخلی این خودرو  را بزرگ‌ و جادار کرده است. البته بزرگی فضای کابین تنها مورد مثبت این خودرو نیست و امکانات بسیار زیادی نیز در این خودرو وجود دارند. سیستم تهویه‌ می‌تواند هوا را تصفیه کند و در تزئینات کابین نیز به‌وفور از آلومینیوم، چرم و چوب استفاده شده است. همچنین تمامی نشان‌دهنده‌ها از نوع دیجیتال با کیفیت فول HD هستند و ضمن قابلیت لمسی بودن، به فرمانی صوتی نیز مجهز شده‌اند.

آئودی A8

آئودی که از سال ۱۹۹۴ در مدل A8 از شاسی فضایی استفاده می‌کند، این سنت را در مدل جدید نیز حفظ کرده است. ۵۸ درصد از ساختار این خودرو از آلومینیوم است و سایر بخش‌ها از منیزیم و فولاد ساخته شده‌اند. چراغ‌های هوشمند این خودرو از نوع لیزری هستند که نوردهی بسیار بالایی دارند. با این حساب باید A8 را یکی تهدید بسیار جدی و رقیبی قدر برای مرسدس بنز S کلاس به‌حساب آورد.

AUDI A8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات