توقف تولید خودروهای بنزینی ولوو از سال ۲۰۱۹

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ولوو برای توسعه خودروهای الکتریکی و خودران در سال‌های پیش‌ رو، برنامه‌ریزی کرده است. ولوو در آینده‌ای نزدیک تولید خودروهای صرفا بنزینی را متوقف می‌کند تا بر محصولات هیبرید و تمام الکتریکی متمرکز شود.
تبلیغات

حرکت به دور از مسیر خودروهای بنزینی و دیزلی برای ولوو تغییر بزرگی به‌حساب می‌آید؛ چرا که این شرکت تاکنون خودروی الکتریکی عرضه نکرده است. برای جبران این کم‌کاری، ولوو بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، پنج خودروی الکتریکی شامل سه مدل از شرکت ولوو و دو مدل با برند خودروهای کارآمد پل‌استار معرفی می‌کند. اطلاعات دقیقی از برنامه‌های ولوو در دسترس نیست و فقط می‌دانیم که اولین مدل الکتریکی ولوو، سوار بر معماری کامپکت ماژولار که مخصوص برق‌رسانی طراحی شده است، در سال ۲۰۱۹ برای فروش آماده می‌شود.

ولوو

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل شرکت ولوو، می‌گوید:

تقاضای مردم برای خودروهای الکتریکی روزبه‌روز در حال افزایش است و ما تصمیم داریم به نیازهای فعلی و آینده مشتریان خود پاسخ دهیم.

علاوه‌ بر  پنج مدلی که ذکر شد، ولوو سری خودروهای پلاگین هیبریدی بنزینی و دیزلی را هم ارائه می‌دهد. خودروهای هیبریدی ترکیبی هم در دستور کار این شرکت قرار دارند، اگرچه جدول زمانی دقیق عرضه این محصولات مشخص نیست.

ولوو برای فروش باورنکردنی یک میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده و این تنها یکی از اهداف جاه‌طلبانه این شرکت برای دهه آینده است. با توجه به پیشرفت فناوری خودران و ویژگی‌های آن؛ این خودروساز قول پایان دادن به صدمات و تلفات ناشی از تصادفات خودروهای خود را تا سال ۲۰۲۰ داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات