تولید پراید تا پایان سال ۹۷ ادامه خواهد داشت

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون مهندسی شرکت سایپا در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودروی البرز، خبر از ادامه تولید پراید تا پایان سال ۹۷ داد.
تبلیغات

پرویز آفتاب‌سوار، معاون مهندسی شرکت سایپا، با اعلام این مطلب که برنامه این شرکت جایگزین کردن خودروهای قدیمی با خودروهای جدید و باکیفیت به‌صورت تدریجی است، به خبرنگاران گفت:

یکی از خودروهایی که به دنبال جایگزین مناسب برای آن هستیم خودروی پراید است. این خودرو استانداردهای ایمنی و کیفی لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده است و ما مجوز تولید آن را تا پایان سال آینده در اختیار داریم.

وی که در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودرو البرز به سؤال خبرنگاران پاسخ می‌داد، ضمن اعلام این مطلب که سایپا به‌طور کلی ۲ دیدگاه کلان در ارتباط با خودرو را دنبال می‌کند، اذعان داشت:

گروه خودروسازی سایپا همواره تلاش کرده است تا فناوری ساخت خودرو و به‌کارگیری تجهیزات جدید در خطوط تولید را به‌عنوان دو برنامه محوری سرلوحه کار خود قرار دهد تا خودروهایی با بهترین تکنولوژی تولید کنیم. سایپا هم‌اکنون دارای امکانات و دانش روز دنیا در حوزه تولید خودرو است و سیستم‌های الکتریکی پیشرفته و مطابق با فناوری‌های روز دنیا در خودروهای ما استفاده می‌شوند. 

وی با اشاره به بهبود شرایط انتقال فناوری و دانش روز شرکت‌های خارجی پس از اجرایی شدن برجام، در خصوص فعالیت‌های برون‌مرزی شرکت سایپا گفت:

مدتی است که خط تولید سایپا در سوریه به علت وضعیت کنونی این کشور تعطیل شده؛ اما سایت تولید ما در عراق در حال فعالیت است و تا ماه آینده، خط تولید سایپا در کشور نیجریه افتتاح خواهد شد.

به گفته معاون مهندسی شرکت سایپا، هم‌اکنون و در سال اقتصاد ملی، تولید و اشتغال، حدود ۲۲۰ هزار نفر در این گروه خودروسازی به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند که با توسعه خطوط تولید، این میزان در سال جاری افزایش خواهد یافت. 

در سال ۹۵ سایپا حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۷۰۰ هزار دستگاه افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات