مرسدس کلاس S، به‌صورت خودران از خط تولید خارج می‌شود

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فناوری کارآمد و هوشمند مرسدس بنز برای افزایش اتوماسیون و حرکت خودران خودروها، در کارخانه و از بدو تولید آزمایش می‌شود.
تبلیغات

وقتی که خودروسازان مدلی جدید یا فیس‌لیفت شده عرضه می‌کنند، معمولا برای نظارت بر مراحل اجرایی تولید، به محل ساخت خودرو در کارخانه سر می‌زنند و سوار بر اولین نسخه، آن را از خط تولید خارج می‌کنند. مرسدس بنز هم از این قاعده مستثنا نیست؛ ولی این بار با درایت مارکوس شیفر، عضو هیئت مدیره که در زمینه تولید و مدیریت صنعتی تخصص دارد، ایده جالبی اجرایی کرده‌ است.

خط تولید خودروی مرسدس کلاس S

در کلیپ زیر می‌بینید که شیفر از کارخانه شیندلفینگن بازدید می‌کند و روی صندلی سرنشین خودروی مرسدس S 560 4MATIC می‌نشیند؛ پس از آن به کمک یک سری سنسور و دوربین، خودرو به‌صورت اتوماتیک از خط تولید خارج می‌شود؛ نمایش اینجا تمام نمی‌شود و خودرو به‌صورت خودران حدود ۱.۵ کیلومتر تا قسمت بارگذاری بخش تولید حرکت می‌کند. مرسدس تأکید کرده است که این فناوری چیزی بیش از یک حقه سرگرم‌کننده است و کارخانه شیندلفینگن برای ارتقاء اتوماسیون و بازدهی تلاش می‌کند.

شیفر می‌گوید:

خودروهای جدید کلاس S مرسدس بنز، استانداردهای جهانی در زمینه ایمنی، آسایش و اتصال را در نظر گرفته‌اند و در راه رسیدن به فناوری خودران هستند. سفر مستقل خودروی کلاس S از خط تولید تا بخش بارگذاری کارخانه، آینده‌ای را نشان می‌دهد که در آن ما قادریم از سیستم دستیار راننده، در تولید هم استفاده کنیم. خودروهای آینده قادرند مستقیما از خط تولید تا منزل صاحب خودرو به‌صورت خودران حرکت کنند.
خط تولید خودروی مرسدس کلاس S

خودروهای کلاس S مرسدس، با بروزرسانی‌های متعدد اواخر ماه میلادی جاری در اروپا عرضه می‌شوند. تغییرات مهم شامل استایل بازسازی شده، فناوری ارتقاءیافته و چندین موتور جدید می‌شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات