اولین خودروی شاسی بلند رضوانی به‌زودی عرضه می‌شود

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایده‌ی اسرارآمیز شرکت رضوانی برای ساخت اولین شاسی بلند خود با امکانات امنیتی و توانایی‌های آف‌رود چشمگیر، به‌زودی عملی می‌شود.
تبلیغات

شرکت رضوانی، خودروساز آمریکایی و تولیدکننده چند خودروی سوپراسپرت با عملکرد بالا واقع در ارواین کالیفرنیا است. محصول اصلی این شرکت رضوانی بیست (Beast) نام دارد. در پی عرضه موفقیتآمیز خودروهای بیست و بیست آلفا، خودروساز آمریکایی تصاویر تیزر اولین شاسیبلند خود را منتشر کرده است. این مدل به‌عنوان نسخهای بسیار کاربردی و الهام گرفته‌شده از خودروهای ارتش توصیف شده است. از تصاویر منتشرشده اطلاعات زیادی به دست نمیآید؛ ولی واضح است که شاسیبلند رضوانی دارای سپر سرسخت، کاپوت برآمدهو ستون سی‌ (C-Pillar) حجیم است. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به گلگیرهای عضلانی، سقف منحصربه‌فرد و چرخهای بزرگ با تایرهای آفرود یا خارج جادهای اشاره کرد.

اولین خودروی شاسی بلند شرکت رضوانی

رضوانی مشخصات دقیقی از این خودرو منتشر نکرده است؛ ولی اظهار داشته که این مدل تعدادی از فوقالعادهترین تواناییهای آفرود جهان را دارد. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به ساختار شاسی از نوع بدنه روی قاب، سیستم چرخدنده چهار چرخ استاندارد و سیستم تعلیق آفرود فوقالعاده اشاره کرد. تخته مقاوم زیر خودرو برای جلوگیری از آسیب دیدن کف آن هنگام برخورد با سطح ناهموار زمین و همچنین فاصله زیادی تا سطح زمین برای این خودرو در نظر گرفته شده است. گزینههای متنوعی مثل پنلهای بدنه و مخزن گاز کِولار (فیبری مصنوعی و مستحکم که به‌عنوان تقویتکننده در ساخت تایر، سایر محصولات لاستیکی و پوشیدنیهای محافظ مثل جلیقه ضدگلوله و کلاه ایمنی استفاده میشود) و همین‌طور شیشه ضدگلوله در این خودرو وجود دارد. شرکت رضوانی از این امکانات به‌عنوان سپری در برابر حملات احتمالی استفاده کرده است.

اولین خودروی شاسی بلند شرکت رضوانی

در زیر کاپوت دو موتور متفاوت در دسترس خواهد بود که مشخصات دقیق آنها فعلا مخفی است؛ ولی به گفته کمپانی، در دور کم موتور گشتاور زیادی تولید میکنند.

فریس رضوانی، مدیرعامل این شرکت طی بیانیهای اعلام کرد:

از همان ابتدای کار ما می‌دانستیم که برای تحقق چشم‌اندازمان درباره خودرو‌های سوپراسپرت به یک آف‌رودر سرسخت و خشن نیاز داریم؛ این همان خودرو است و حتی چیزی بیشتر از آن.

این شرکت هماکنون سپردههای قابل بازگشت به ارزش ۱۰۰۰ دلار را قبول میکند و برای تحویل این خودرو در اواخر امسال برنامه‌ریزی کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات