سیستم تعلیق هوشمند آئودی با پیش‌بینی لحظه‌ای شرایط مسیر

دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ابتکار هوشمندانه آئودی برای رقابت با خودروهای بی‌ام‌و سری ۷ و کلاس S مرسدس؛‌ خودروی A8 جدید با سیستم تعلیق خودکار
تبلیغات

در حالی که هنوز نمونه‌ی کامل خودروی A8 رونمایی نشده؛ تیزرهایی از مرکز خودروسازی آئودی در اینگوشتات آلمان منتشر شده است که جزئیات شاسی خودروی مذکور را نشان می‌دهد. بنا بر ادعای آئودی، سیستم تعلیق مدل جدید A8، بر اساس شرایط مسیر پیش رو، به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود.

سیستم تعلیق هوشمند آئودی از سیستم الکتریکی اصلی با توان ۴۸ وات، نیرو می‌گیرد. هر چرخ به موتور الکتریکی مجزا متصل شده است و از طریق یک جفت میله‌ی متصل، گشتاوری معادل ۱۱۰۰ نیوتن متر به سیستم تعلیق اعمال می‌کند. سیستمی مشابه آئودی A8 جدید، در شاسی‌ بلند آئودی SQ7 استفاده شده است؛ این سامانه از یک موتور الکتریکی و جعبه‌دنده سه-سرعته سیار به‌عنوان سیستم فعال ضد واژگونی و لغزش در پیچ‌‌ها استفاده می‌کند؛ همچنین از انحراف (بالا و پایین رفتن نوک خودرو) در زمان شتاب‌گیری یا ترمز جلوگیری خواهد کرد.

سیستم تعلیق آئودی A8

در خودروی آئودی A8 جدید از یک دوربین در جلو استفاده شده است؛ این دوربین در هر ثانیه ۱۸ بار مسیر را اسکن می‌کند و اطلاعات دریافتی را با پردازنده «پلتفرم شاسی الکترونیکی» جدید این خودرو به اشتراک می‌گذارد که متعاقبا سیستم تعلیق خودرو را با شرایط مسیر پیش رو هماهنگ می‌کند. کارشناسان آئودی گفته‌اند که این سیستم الکترومکانیکی، سواری نرم و روانی ارائه می‌دهد و از اعمال اثرات منفی روی هندلینگ پیشگیری می‌کند.

در بحث فرمان‌پذیری، آئودی ترکیب چرخ‌های هماهنگ و قابل گردش عقب و جلو را بسیار کاربردی می‌داند و معتقد است این امر باعث می‌شود خودروی A8 نسبت به A4 کوچک‌تر به نظر بیاید. در سرعت‌ پایین، این سیستم شعاع گردش کمتری برای A8 فراهم می‌کند؛ در حالی که در سرعت بالا باید پایدار و با حفظ چسبندگی به سطح عمل کند.

از سایر ویژگی‌های کاربردی این سیستم تعلیق هوشمند بررسی احتمال برخورد و تصادف از جوانب و بالا آوردن یک سمت خودرو به‌اندازه ۸۰ میلی‌متر در زمانی کمتر از ۰.۵ ثانیه است. این ویژگی سبب می‌شود بیشتر فشار ناشی از برخورد، روی قسمت‌های محکم‌تر خودرو مثل ساختار کف متمرکز شود. آئودی می‌گوید این سیستم در برخوردهایی که از کنار اتفاق میافتد، ۵۰ درصد فشار حاصل روی سرنشینان را کاهش می‌دهد.

خودروی آئودی A8 در نشست آئودی مورخ ۲۰ تیرماه معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات