ایران خودرو: خرید و فروش حواله پژو 2008 ممنوع

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه صنعتی ایران خودرو طی بیانیه‌‌‌ای هرگونه خرید و فروش امتیاز ثبت نام در طرح پیش‌فروش خودرو پژو 2008 را غیر قانونی دانست و آن را زمینه بروز مشکلات متعدد برای خریدار در زمان تحویل خودرو اعلام کرد.
تبلیغات

طبق بیانیه‌‌‌ای که گروه صنعتی ایران خودرو در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کرده است، هرگونه خرید و فروش حواله خودروی پژو ۲۰۰۸ ممنوع است و در صورت انتقال حواله‌، مشکلات عدیده‌ای در زمان تحویل خودرو ایجاد خواهد شد. با توجه به تکمیل ظرفیت طرح پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸، تعدادی از افراد که موفق به ثبت نام خودرو شده‌اند امتیاز خود را در قبال مبلغی بیشتر در معرض فروش قرار داده‌اند که این امر از سوی ایران خودرو به‌هیچ‌وجه مورد تأیید نخواهد بود.

پیش از شروع فرآیند ثبت نام خودروی پژو ۲۰۰۸، ایران خودرو طی بیانیه‌ی رسمی خود که در رسانه‌ها منتشر شد، اعلام کرده بود که امکان صلح در خصوص پژو ۲۰۰۸ وجود نخواهد داشت؛ به این معنا که ثبت‌نام کنندگان این خودرو اجازه انتقال حواله و امتیاز آن به شخص دیگری را نخواهند داشت. این تصمیم در راستای فراهم کردن شرایط جهت ثبت‌نام مشتریان واقعی اتخاذ شده بود.

با این وجود پس از شروع رسمی ثبت نام، در فضای مجازی آگهی‌های فروش حواله خودروی پژو ۲۰۰۸ توسط برخی خریداران این خودروی فرانسوی مشاهده شد که با واکنش مسئولان ایران خودرو همراه بود. نکته جالب، نحوه فروش حواله است که با توجه به اینکه امکان صلح برای این خودرو فراهم نیست، فروشندگان حواله از شیوه وکالت‌نامه‌ای برای این انتقال استفاده می‌کنند؛ حال آنکه این وکالت‌نامه حتی در صورت قانونی بودن و ثبت محضری، بدون اطلاع و تأیید ایران خودرو به‌عنوان طرف اصلی قرارداد ثبت می‌شود و لذا گروه صنعتی ایران خودرو هیچ مسئولیتی در قبال تحویل خودرو به دارنده حواله نخواهد داشت.

ایران خودرو اعلام کرده است که خودروی پژو ۲۰۰۸ در موعد مقرر تنها به شخصی تحویل خواهد شد که مشخصات وی به‌عنوان ثبت‌نام کننده در سامانه پیش‌فروش ایران خودرو درج شده باشد. ذکر این نکته ضروری است که با توجه به اینکه فسخ قرارداد و دریافت اصل ودیعه پرداختی، بدون اطلاع خریدار حواله و تا پیش از دریافت خودرو امکان‌پذیر است؛ لذا خرید و فروش حواله پژو ۲۰۰۸ می‌تواند زمینه‌ساز کلاه‌برداری افراد سودجو شود.

ایران خودرو در پایان بیانیه خود از تمامی هم‌وطنان درخواست می‌کند در این زمینه هوشیار باشند و از خرید و فروش حواله پژو ۲۰۰۸ جدا خودداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات