استراتژی جدید کانادا؛ استفاده هرچه بیشتر از خودروهای الکتریکی

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کانادا در حال تغییر استراتژی ملی خود مبنی بر به‌کارگیری هرچه بیشتر وسایل نقلیه الکتریکی در سال آینده است.
تبلیغات

طی ماه‌های آتی وزرای حمل و نقل، علوم و اقتصاد کانادا با همکاری سازمان‌های غیر دولتی، صنایع وابسته و دانشگاه‌ها، قوانین جدیدی مبنی بر استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی تدوین خواهند کرد.

طبق گزارش‌ها تمرکز اصلی در قوانین جدید بر تحلیل هزینه و درآمد، نحوه تأمین خودروهای لازم، نوع اطلاع‌رسانی همگانی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اشتغال‌زایی از این حوزه است.

مارک گارنیو، وزیر حمل و نقل کانادا دراین‌باره می‌گوید:

ما دغدغه و نگرانی‌های شهروندان کانادا درباره محیط زیست را درک می‌کنیم و در حال طراحی و توسعه استراتژی جدی و جدیدی هستیم تا با تغییرات آب و هوایی مقابله کنیم و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و به دنبال آن، آلودگی هوا را به حداقل ممکن برسانیم. با کاهش تعداد خودروهای عبوری در جاده‌های کانادا که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، به‌واقع ما در حال سرمایه‌گذاری در آینده‌ای پاک برای تمامی شهروندان کانادا هستیم.

 دولت کانادا با اختصاص ۸۸ میلیون دلار در بودجه ۲۰۱۷ جهت استفاده از حوزه خودروهای الکتریکی، به دنبال آن است که قوانین جدید را در کمترین زمان ممکن تدوین کند و تغییرات لازم در جهت نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های تأمین سوخت هیدروژن و گاز طبیعی مورد نیاز خودروهای الکتریکی را تا سال ۲۰۱۸ اعمال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات