گران شدن کرایه تاکسی، اتوبوس و متروی تهران در انتظار ابلاغ وزارت کشور

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گران شدن مبلغ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در شهر تهران منتظر ابلاغ از سوی وزارت کشور است و فعلا اجرا نخواهد شد.
تبلیغات

غلامحسین آرام، معاون فرمانداری شهرستان تهران در مورد افزایش ۱۰ درصدی کرایه‌ی تاکسی‌، اتوبوس و متروی شهر تهران توضیح داد: «موضوع افزایش نرخ کرایه‌‌های تاکسی و حمل نقل عمومی تهران در هیئت اختلاف وزارت کشور بررسی شده و افزایش تصویب‌شده تا به حال از سوی وزارت کشور به فرمانداری تهران ابلاغ نشده است. البته این هیئت حل اختلاف، افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه در سه بخش تاکسی، اتوبوس و متروی شهر تهران داده است؛ اما این مصوبه از زمانی که به فرمانداری شهر تهران ابلاغ شود لازم‌الاجرا خواهد شد».

به گفته‌ی معاون عمرانی فرمانداری تهران، تاکنون این افزایش نرخ توسط هیئت حل اختلاف وزارت کشور به فرمانداری تهران ابلاغ نشده است و به همین خاطر هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این بخش قانونی نیست. برای اجرا شدن این مصوبه هیچ زمانی مشخص نشده است و ابلاغ مصوبه هر زمانی که باشد، اجرای آن نیز لازم و ضروری می‌شود.

در پی مخالفت فرمانداری تهران با افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ که به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده بود، مصوبه به هیئت حل اختلاف وزارت کشور ارسال شد. در نهایت هیئت حل اختلاف وزارت کشور گران شدن درصدی نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در شهر تهران را تصویب کرد.

اجرای مصوبه‌ی هیئت اختلاف وزارت کشور و گران شدن ۱۰ درصدی کرایه حمل و نقل در شهر تهران بعد از ابلاغ وزارت کشور به فرمانداری، لازم و قانونی می‌شود و قبل از آن قانونی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات