خودروهای فرسوده با تجهیزات مدرن شناسایی می‌شوند

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
جانشین رئیس پلیس راهور از شناسایی خودروهای فرسوده توسط دوربین‌های جاده‌ای و معابر شهری اطلاع داد.
تبلیغات

سرهنگ وهاب‌زاده جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: «استفاده از روش‌های سنتی پاسخگوی کنترل و انضباط بخشی عبور و مرور نخواهد بود. به همین دلیل استفاده از سیستم‌های نوین کنترل الکترونیکی در دستور کار جدی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا قرار دارد تا بتوانیم متناسب با نیازهای مأموریتی به نحو احسن رسیدگی کنیم.»

جانشین رئیس پلیس راهور در مورد شناسایی خودروهای فرسوده توضیح داد:‌ «اطلاعات مرتبط به شماره‌گذاری انواع خودروها را در اختیار داریم که در آن، سن فرسودگی خودروها مشخص شده است. دوربین‌هایی که در معابر شهری و سطح جاده‌ها نصب شده این قابلیت را دارند که با برقراری ارتباط با بانک، شماره‌گذاری تردد این خودروها را شناسایی کنند. بدین ترتیب خودروهایی که از سن فرسودگی عبور کرده باشند، برابر با آنچه در قانون مشخص شده، مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.»

به گفته‌ی سرهنگ وهاب‌زاده، بر اساس آمارهای پزشکی قانونی، در سال ۹۵ میزان قربانیان حوادث رانندگی به نحو چشمگیری کاهش یافته است. در سال پیش تعداد قربانیان حادثه رانندگی از ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۵ هزار و ۹۷۳ نفر رسید. در سال ۹۵ حدود ۵۱ هزار تصادف داشتیم که دلیل بیشتر تصادفات، توجه نداشتن رانندگان به جلو، خستگی، خواب‌آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه، تجاوز از سرعت مجاز و انحراف به چپ بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات