خشم ترامپ از فروش میلیونی خودروهای آلمانی در آمریکا

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش خبرگزاری‌ها، در جلسه‌ای که با حضور رهبران اتحادیه‌ی اروپا برگزار شد، دونالد ترامپ آلمان را برای فروش میلیونی خودروهایش در ایالات متحده «بسیار بد» خطاب کرده است.
تبلیغات

طبق اخبار مجله‌ی آلمانی اشپیگل، دونالد ترامپ گفته است: «آلمانی‌ها بسیار بد هستند. به میلیون‌ها خودرویی که آن‌ها به ایالات متحده می‌فروشند بنگرید. وحشتناک است. ما مقابل این کار خواهیم ایستاد.»

نقل قول گزارش اصلی را می‌توان این‌گونه ترجمه کرد که «آلمان‌ها شیطان هستند»؛ اما نویسنده‌ی خبر در توییتر تصریح کرده که ترامپ در واقع از کلمه‌ی «بد» استفاده کرده است. بنا به گزارش‌ها، ترامپ نظراتش را بر اساس صادرات بیش از اندازه‌ی آلمان به ایالات متحده عنوان کرده است که به نقل از رویترز، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۴ میلیارد یورو (معادل ۱۵.۷ میلیارد دلار) بوده است. طبق گزارش اشپیگل، ترامپ تراز تجاری بین دو کشور را ناعادلانه خواند اما ژان کلود یانکر عضو کمیسیون اروپا از آلمان‌ها دفاع می‌کند و می‌گوید تجارت آزاد برای همه خوب است.

سایت تولید بی ام و در امریکا

البته این اولین باری نیست که ترامپ در موضع حمایت از تولید داخل قرار می‌گیرد. دونالد ترامپ قبلاً تهدید کرده بود که خریداران آمریکاییِ خودروهای تولیدی در مکزیک، باید مالیات ۳۵ درصدی آن‌ها را بپردازند. رئیس جمهور ایالات متحده در ابتدای سال میلادی به یک گزارشگر آلمانی گفت او تعرفه‌ی واردات جدیدی بر بی‌ام‌و اعمال می‌کند. امروزه گروه خودروسازی بی‌ام‌و در حال ساخت یک سایت تولیدی در شهر سن لوئیس پوتوسی مکزیک است؛ البته بی‌ام‌و بسیاری از مدل‌های خود را در آمریکا نیز تولید می‌کند. بی‌ام‌و در سایت اسپارتان‌برگ کارولینای جنوبی، رکورد تولید ۴۱۱,۱۷۱ دستگاه خودرو را در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسانده است که آن را به کارخانه‌ای با بالاترین حجم تولیدی در میان تمامی سایت‌های خودروسازی بی‌ام‌و تبدیل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات