اوپل با گرندلند ایکس به جنگ فولکس تیگوان می‌رود

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اوپل به‌زودی مدل گرندلند ایکس را روانه‌ی بازار می‌کند تا به رقابت با بزرگانی چون فولکس واگن تیگوان بپردازد.
تبلیغات

گروه اوپل/واکسهال از آخرین مدل خود با نام گرندلند ایکس (Grandland X) در کلاس شاسی‌بلند، رونمایی کرده است. این خودرو اولین مدلی است که روی پلت‌فرم جدید اوپل - که به‌صورت مشترک با گروه پژوسیتروئن طراحی شده است - ساخته خواهد شد. 

به گفته‌ی کارل توماس مدیر اجرایی اوپل، این خودرو با طراحی زیبای خود خواهد توانست به‌خوبی در کلاس خودروهای کراس‌اوور به رقابت بپردازد. این کراس‌اوور آلمانی به‌زودی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود رونمایی عمومی خود را تجربه خواهد کرد و زمان کوتاهی پس از رونمایی، عرضه‌ی آن در بازار آغاز خواهد شد. این مدل در کلاسی به رقابت خواهد پرداخت که بزرگانی چون نیسان قشقایی و فولکس واگن تیگوان بخش اعظم آن را در اختیار دارند. اوپل گرندلند ایکس از نظر ابعاد خارجی طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۴۷۷ میلی‌متر، ۱۸۴۴ میلی‌متر و ۱۶۳۶ میلی‌متر است که از نظر ابعاد، با فولکس واگن تیگوان برابری می‌کند و البته در مقایسه با نیسان قشقایی کمی بزرگ‌تر است.

 Grandland X

اوپل گرندلند اکس دارای ظاهری اسپرت و در عین حال آف‌رود است که موقعیت قرارگیری راننده‌ی آن در ارتفاع بالایی طراحی شده است تا حس رانندگی با خودروهای شاسی‌بلند را منتقل کند؛  البته این خودرو تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد و برنامه‌ای برای عرضه‌ی مدل دو دیفرانسیل وجود ندارد. برادر کوچک‌تر این خودرو یعنی اوپل کراس‌لند ایکس که یک کراس‌اوور جمع‌وجور و کوچک است، همانند این خودرو فاقد سیستم چهارچرخ محرک است.

اوپل البته اعلام کرده است که گرندلند ایکس به سیستمی با عنوان Grip Control یا کنترل چسبندگی مجهز خواهد بود که عملکرد خودرو را در شرایط رانندگی مختلفی همچون برف، یخ و شن بهبود می‌بخشد.

 Grandland X

از نظر امکانات ایمنی، مدل گرندلندایکس همانند مدل اینسیگنیا است و تجهیزات ایمنی آن شامل مواردی چون سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی پارک و دوربین ۳۶۰ درجه می‌شوند تا پارک کردن ایمن با این خودرو را در فضاهای تنگ و کوچک ساده‌تر کنند. امکانات رفاهی نیز شامل مواردی چون صندلی‌های ارگونومیک و قابلیت باز کردن در صندوق بار با استفاده از حرکت دادن پا هستند.

اوپل همواره از نبود خودروی شاسی‌بلند در سبد محصولاتی خود رنج می‌برد. بازار کراس‌اوورهای کامپکت اروپا در سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی تجربه کرد و ۱.۴۴ میلیون دستگاه خودرو در این کلاس به فروش رسیدند. آمارها نشان می‌دهند که شش برند اول پرفروش در این کلاس هرکدام بیش از یک‌صد هزار دستگاه، عرضه تجربه کرده‌اند که رتبه‌ی نخست را نیسان قشقایی و رتبه‌ی دوم را فولکس واگن تیگوان به خود اختصاص داده‌اند. پرفروش‌ترین خودروی اوپل در این سگمنت در سال گذشته مدل آنتارا بود که اوپل توانست ۲۰۵۰ دستگاه از آن را در سال گذشته به فروش برساند. این نکته را نیز باید اضافه کنیم که فروش اوپل آنتارا در حال حاضر به اتمام رسیده است.

 Grandland X

اوپل گرندلند ایکس روی پلتفرم یا ساختار EMP2 ساخته خواهد شد که با پژو 3008، سیتروئن C5 Aircross و خودروی لوکس DS7 یکسان است. تولید این اوپل نیز در کارخانه‌ی گروه پژو سیتروئن در سوشوی فرانسه انجام خواهد شد.

مدل کوچک‌تر کراس‌لند ایکس که فروش آن از تابستان آغاز خواهد شد، دارای پلتفرمی یکسان با مدل جدید پژو 2008 و سیتروئن C3 Aircross است. کراس‌لند ایکس نیز در کارخانه‌ی گروه پژو سیتروئن در زاراگوزای اسپانیا انجام خواهد شد. گروه پژو سیتروئن و اوپل در حال حاضر مدل‌های مشترکی در دست تولید دارند که کراس‌لند X و گرندلند X نیز جزو آن‌ها هستند. از زمانی که پژو سیتروئن با کمپانی مادر اوپل یعنی جنرال موتورز در سال ۲۰۱۲ به تفاهم رسیده است، پژو سیتروئن در کنار مالکیت اوپل، برند انگلیسی این خودروساز، یعنی واکسهال را نیز خریداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات