جزئیات تازه از سری 8 بی ام و

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پیش از معرفی نمونه‌ی اصلی، مدلی مفهومی از سری 8 بی‌ام‌و به‌زودی رونمایی خواهد شد. در این مطلب به بررسی رندرها و اطلاعات فنی به‌دست‌آمده از این خودرو می‌پردازیم.
تبلیغات

سال گذشته به مناسبت صد سالگی بی‌ام‌و، شاهد رونمایی از چندین خودروی خاص و دیدنی از این برند اصیل آلمانی بودیم. به نظر می‌رسد که این روند در سال جدید نیز ادامه پیدا کرده است و حالا با معرفی سری 8، تکمیل خواهد شد. در پایان هفته‌ی جاری، فستیوال خودروی Villa d’Este در نزدیکی رم پایتخت ایتالیا برگزار خواهد شد و این رویداد، بهترین مکان برای رونمایی از شاهکار تازه‌ی بی‌ام‌و خواهد بود.

1990 بی ام و سری 8  Bmw

بیش از ۲۰ سال از معرفی اولین خودروی بی‌ام‌و سری 8 می‌گذرد و موفقیت‌های این خودرو، انتظارها از مدل‌ آینده‌ی آن را افزایش داده است. بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹، بیش از ۳۰ هزار دستگاه از مدل‌های 840 و 850 بی‌ام‌و ساخته شد. این خودرو در کلاس گرندتورر، با پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر به قدرت‌های ۲۸۰ تا ۳۸۰ اسب بخار عرضه شد و توانایی رسیدن به نهایت سرعت‌ ۲۵۰ تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار داشت. با احتساب نرخ تورم در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۹۰ میلادی، خودروهای سری 8 نزدیک به ۱۲۰ هزار دلار قیمت داشتند و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کلاس GT دنیا محسوب می‌شدند.

رندر بی ام و سری 8  Bmw

تصاویری که به‌تازگی از خودروی سری 8 آینده منتشر شده است، در واقع رندرهایی گرافیکی از ترکیب عکس‌های جاسوسی این خودرو با مدل‌های واقعی بی‌ام‌و هستند. این تصاویر، مورد توجه کارشناسان قرار گرفته و حالا طراح آن، ژان پیسرت؛ اقدام به بارگذاری فیلمی از روند طراحی خود کرده است. پیسرت، حتی یک گام فراتر رفته است و این خودرو را با لباس M8 هم شبیه‌سازی کرده است. توجه طراح به جزئیات این خودرو بسیار عالی به نظر می‌رسد و حتی رینگ‌های این مدل، از سری دورنگ و جدید بی‌ام‌و انتخاب شده‌اند.

مدیران بی‌ام‌و، چند هفته پیش اقدام به توقف تولید خودروهای سری 6 کوپه کرده‌اند. به‌ نظر می‌رسد این اقدام با هدف باز کردن فضا برای حضور قدرتمند سری 8 بوده است تا با توانایی‌های فنی و لوکس بالاتر، به نبرد با مرسدس کلاس S کوپه برود. این مدل احتمالا با پیشرانه و طراحی داخلی نزدیک به نسل جدید سری 7 همراه خواهد بود.

رندر بی ام و سری 8  Bmw

نسل جدید پیشرانه‌های ۳ لیتری و ۶ سیلندر خطی بی‌ام‌و، برای استفاده در سری 8 مناسب هستند؛ اما مدل جدید ۸ سیلندر و ۴.۴ لیتری توئین‌توربوی این برند، برای این خودرو با کد 850i جالب خواهد بود. چنانچه طبق سنت سال‌های اخیر بی‌ام‌و، هم‌زمان با معرفی این خودروی جدید نسخه‌ی سری M آن نیز رونمایی شود، می‌توان امیدوار بود که مدل M8 با پیشرانه‌ی مدرن M5 همراه شود و قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار را با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند Xdrive فراهم کند. آستانه‌ی قیمت سری 8، بیش از ۱۲۰ هزار دلار برآورد می‌شود و احتمالا در نسخه‌ی M8 با آپشن‌های کامل، نزدیک به ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاه روند شبیه‌سازی گرافیکی سری 8 بی‌ام‌و باشید.

دانلود با کیفیت 360p  720p   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات