رونمایی از نسخه طویل‌تر بی ام و سری 5 در نمایشگاه شانگهای

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در جریان نمایشگاه شانگهای، کمپانی بی‌ام‌و از سری ۵ مختص بازار چین رونمایی کرد.
تبلیغات

نمایشگاه خودرو شانگهای شاهد رونمایی بی‌ام‌و از نسخه‌ی منحصربه‌فرد سری ۵ بود. این خودرو که به‌طور اختصاصی برای عرضه در بازار چین ساخته شده، نسبت به نسخه‌ی استاندارد خود شاهد افزایش ۱۳ سانتی‌متری فاصله‌ی دو محور است. این افزایش فاصله به‌طور کامل صرف افزایش فضای پا در صندلی‌هایی عقب شده است؛ چراکه فضای پای زیاد برای سرنشینان عقب، فاکتور مهمی برای بازار رو به رشد چین است.

بی ام و سری ۵

هفتمین نسل از سری ۵ به‌تازگی در قالب مدل ۲۰۱۷ از این خودرو معرفی شده است. شاسی این خودرو به‌طور کامل بازطراحی شده است و سیستم تعلیق پنج اتصاله‌ی عقب آن سبک‌تر شده است. این تغییرات در کنار استفاده از مواد سبک‌وزن مانند منیزیوم و درب صندوق عقب جدید که به‌طور کلی از آلومینیوم ساخته شده است، سبب می‌شوند نسخه‌ی استاندارد سری ۵ نسبت به نسل پیشین خود ۶۲ کیلوگرم سبک‌تر باشد. این تغییرات باعث شده‌اند شباهت بیشتری در میان مدل‌های مختلف بی‌ام‌و پدید آید که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چراغ‌های متصل به جلوپنجره و ورودی‌های هوای باریک‌تر اشاره کرد.

بی ام و سری ۵

برای افزایش جذابیت سری ۵ مخصوص بازار چین، بی‌ام‌و قصد دارد مدل‌های پلاگین هیبریدی با بازدهی بالاتر را روانه‌ی این بازار پررونق کند. با توجه به سهم ۳۰ درصدی فروش بی‌ام‌و در چین، این خودروساز امیدوار است که سری ۵ جدید نیز بتواند سبب موفقیت بیش از پیش این برند در چین باشد. بی‌ام‌و ادعا کرده است این خودرو تنها یکی از ۱۴ محصولی است که برای این بازار تدارک دیده‌اند.

بی ام و سری ۵

تولید خودروهایی با فاصله‌ی محور بیشتر برای بازار چین اتفاق جدیدی در میان کمپانی‌های خودروساز نیست. ولوو، جگوار و آئودی نیز نسخه‌هایی این‌چنینی از مدل‌های S90، XF و A44 برای بازار چین تولید کرده‌اند.

بی ام و سری ۵
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات