رئیس جمهور جدید فرانسه با چه خودرویی به مراسم تحلیف خود رفت

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس جدید فرانسه، امانوئل ماکرون با یک دستگاه خودروی DS7 کراس بک کانورتیبل به مراسم تحلیف خود رفت.
تبلیغات

رؤسای جمهور ایالات متحده به‌طور سنتی از خودروهایی چون لیموزین‌های کادیلاک یا لینکلن استفاده می‌کنند. در سایر کشورهای جهان نیز مقامات معمولا با خودروهای ساخت آلمان  یا انگلیس رفت و آمد می‌کنند. اما در این میان فرانسوی‌ها تصمیم گرفتند برای مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید خود از یکی از محصولات تولیدی کشور خودشان استفاده کنند.

DS7 کراس بک

اما اکثر محصولات خودروسازان فرانسوی چون رنو، پژو و سیتروئن را خودروهایی نه‌چندان لوکس و ارزان‌قیمت تشکیل می‌دهند و استفاده از بوگاتی نیز کمی غیر معمول به نظر می‌رسید. اما امانوئل ماکرون برای این کار تصمیم به استفاده از محصول لوکس گروه پژو سیتروئن یعنی خودروی DS7 کراس بک گرفت که به‌عنوان مدل‌بالاترین محصول این برند لوکس فرانسوی شناخته می‌شود. ضمن اینکه خودروی مورد استفاده توسط رئیس جمهور، در مقایسه با مدل عادی تغییراتی به خود دیده است.

DS7 کراس بک

DS7 مخصوص رئیس جمهور فرانسه به رنگ آبی کاربنی است و تودوزی داخلی آن از چرم مشکی‌ تهیه شده و روی کاپوت خودرو، محلی مخصوص نصب پرچم پیش‌بینی شده است. اما خاص‌ترین بخش این خودرو قطعا سقف آن است که به‌صورت بازشو طراحی شده تا مردمی که در خیابان شانزه‌ لیزه به استقبال ماکرون رفته بودند، بتوانند رهبر جدید کشور خود را به‌خوبی ببینند.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات