تست شتاب کامیون بزرگ پیل سوختی تویوتا، در مقایسه با یک بی‌ ام و کلاسیک

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کامیون هیدروژنی تویوتا، با قدرت ۶۷۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۱۷۹۶ نیوتن‌متر، نه‌تنها آلایندگی بسیار کمی دارد، که در تست شتاب‌ بسیار خوب عمل می‌کند.
تبلیغات

اخیراً شرکت تویوتا در حال کار روی یک پروژه‌ی جاه‌طلبانه به‌منظور ساخت کامیونی در کلاس ۸ و بدون آلایندگی است تا بتواند جایگزینی برای کامیون‌های با سوخت دیزل باشد. در پروژه‌ی مذکور با نام «پروژه‌ی پرتال» یک پیشرانه‌ی پیل سوختی که از خودروهای تولیدی شرکت تویوتا به عاریت گرفته شده، روی شاسی اصلاح‌شده‌ی یک کامیون کن‌ورث T660 نصب شده است تا قابلیت استفاده از هیدروژن را در کاربردهای سنگین مورد آزمایش قرار دهد.

جان اودل، عضو گروه کارشناسان وب‌سایت Trucks.com شخص اصلی پشت صحنه‌ی ساخت کامیون بزرگ پیل سوختی، در شرکت تویوتا است. برای ساخت این کامیون بزرگ پیل سوختی، مدت تقریبی هفت ماه برنامه‌ریزی شده  و از دو دسته پیل سوختی در آن استفاده شده است. 

عملکرد کامیون در تست شتاب، شگفت‌انگیز است. طبق گزارش، کامیون تقریباً ۱۱ تنی پروژه‌ی پرتال می‌تواند تنها با صرف زمان ۶.۳ ثانیه از سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت به سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت برسد. جالب‌تر اینکه یک سخنگوی تویوتا در مصاحبه با سایت Road & Track اذعان کرده است که این کامیون در حالت بدون بار، تنها به حدود ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت تقریبی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

دانلود با کیفیت 360P | دانلود با کیفیت 720P

 کامیون بزرگ تویوتا در یک مسابقه‌ی حرکت در مسیر مستقیم، برابر یک خودروی بی‌ام‌و 2002 از نسخه‌ی پرقدرت Tii، توان رقابتی خود را نشان داد. این مدل از بی‌ام‌و ۲۰۰۲، با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹ ثانیه‌ای خود به‌سختی از پس کامیون کلاس ۸ تویوتا برآمد.

هنوز این امر که یک تریلی با وزن تقریبی ۱۱ تن قبل از بارگیری شتابی این‌چنین داشته باشد، به‌آسانی قابل هضم نیست. در ضمن همانگونه که شرکت تویوتا در ویدیوی زیر نشان داده است، این کامیون بزرگ به‌راحتی از نقطه‌ی توقف، شروع به حرکت و شتاب‌گیری لحظه‌ای می‌کند.

دانلود با کیفیت 360P | دانلود با کیفیت 720P

شرکت تویوتا اعلام کرده است که کامیون بزرگ پروژه‌ی پرتال در پژوهشی کاربردی با همکاری بخش منابع هوایی کالیفرنیا، کمیسیون انرژی کالیفرنیا و بندرگاه لس‌آنجلس تولید شده است. کامیونی که هیچگونه آلودگی ندارد، برای حمل محموله‌های بندرگاه‌ها یا حمل بار در مسیر کوتاه مناسب است، ضمن اینکه دوام و عملکرد بسیار خوبی به هنگام حمل ۲۷ تن بار خواهد داشت. همچنین شرکت تویوتا ادعا کرده است که تحت شرایط ذکرشده ،کامیون هیدروژنی بیش از ۳۲۲ کیلومتر را با مصرف ۴۰ کیلوگرم هیدروژن فشرده می‌پیماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات