بازگشت تاپ‌گیر به صدر فهرست پربیننده‌ترین برنامه‌ی تلوزیونی جهان

یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سال گذشته، برنامه‌ی اینترنتی گرندتور، جای تاپ‌گیر را در دل علاقه‌مندان خودرو گرفت؛ اما سری جدید تاپ‌گیر مجددا به رده‌ی اول محبوب‌ترین شوی تلوزیونی جهان بازگشته است.
تبلیغات

جالب است که در سال‌های اخیر، پربیننده‌ترین برنامه‌ی رسانه‌ای دنیا، در ارتباط با خودرو و اخبار این صنعت تهیه می‌شود. سری جدید برنامه‌ی تاپ‌گیر که از سال ۲۰۰۲ از طریق تلوزیون بی‌بی‌سی روی آنتن رفت، با حضور جرمی کلارکسون در نقش مجری و کارشناس اصلی، شکل تازه‌ای به خود گرفت و شهرتی جهانی یافت. در سال ۲۰۱۳ و پیش از اخراج کلارکسون از بی‌بی‌سی، برنامه‌ی تاپ‌گیر با پخش در ۲۱۲ کشور، به‌عنوان پرطرفدارترین برنامه‌ی تلوزیونی دنیا در کتاب رکوردهای گینس ماندگار شد.

سال گذشته، با حضور کلارکسون و دیگر مجری‌های معروف تاپ‌گیر در برنامه‌ی جدید گرندتور، شمار بینندگان تاپ‌گیر با افت فاحشی روبه‌رو شد و درمقابل، گرندتور به محبوبیت زیادی دست یافت. این برنامه که توسط بخش رسانه‌ای آمازون تهیه می‌شود و از طریق وب‌سایت این شرکت به فروش می‌رسد، نسبت به تاپ‌گیر از امکانات فنی کمتری برخوردار است. صرف نظر از اینکه چه خودروهایی در گرندتور به نمایش گذاشته می‌شوند، این برنامه به دلیل ضعف‌های تکنیکی و فقدان پرسنل حرفه‌ای بی‌بی‌سی، جذابیت بصری کمتری در مقابل تاپ‌گیر دارد.

top gear

اگر نگاهی به برنامه‌ی تخت گاز سال ۲۰۰۲ داشته باشید، تفاوت تکنیک‌های فیلم‌برداری آن با فصل بیست و چهارم که به‌تازگی پخش می‌شود، غیر قابل انکار است. به عقیده‌ی کارشناسان برنامه‌های تلوزیونی، فصل جدید تاپ‌گیر یک آموزشگاه رسانه‌ای برای تازه‌واردان مستندهای صنعتی مثل گرندتور است تا به آن‌ها نشان بدهد که یک شوی جذاب و درجه‌یک، چگونه باید باشد.

فصل جدید تاپ‌گیر با حضور بازیگر معروف سریال فرندز، مت لوبلاک در نقش مجری اصلی و دو کارشناس معروف صنعت خودروی انگلستان به نام‌های کریس هریس و روری رید اجرا می‌شود. آنچه بیش از هر چیز، محبوبیت این برنامه در مقابل گرندتور را افزایش داده است، به شیوه‌ی اجرا در داخل استودیو باز می‌گردد. گرندتور در هر اپیزود به یکی از نقاط جهان سفر می‌کند و استودیوی خود را داخل چادر بنا کرده است که هرچند در نگاه اول، جذاب و خلاقانه به نظر می‌رسد؛ بعد از گذشت یک سال، مخاطب را خسته کرده است. از سویی دیگر، مراسم حضور یک شخص مشهور در برنامه‌ی گرندتور و کشته شدن سمبلیک او به شیوه‌‌ای عجیب، حالا تکراری شده است و لطفی برای بیننده ندارد.

گرندتور

اگر بیننده‌ی تمام قسمت‌های گرندتور بوده باشید، مسلما با جوک‌های مجریان این برنامه روبه‌رو شده‌اید که در مقایسه با حضور چند سال پیش آن‌ها در تاپ‌گیر، فاقد جذابیت است. از سویی دیگر، مارک اسکینر که به عنوان راننده‌ی تست و معادل شخصیت استیگ در گرندتور حضور دارد، کاملا بی‌هیجان، چاق و بدقواره به نظر می‌رسد.

در سمت مقابل، تاپ‌گیر کاملا به اصول و فرمول همیشه برنده‌ی خود تکیه کرده است و با چند تغییر جزئی، شامل حضور فعال‌تر مهمان مشهور برنامه در استودیو، فضای گرمی به بیننده هدیه می‌دهد. در بخش خارج استودیو، علاوه بر تکنیک‌های فیمبرداری بسیار حرفه‌ای، خودروهای جذابی برای معرفی و بررسی انتخاب شده‌اند که معمولا به داخل استودیو و در میان تعداد نسبتا زیاد حاضرین آورده می‌شوند.

top gear

فراموش نکنیم، علاوه بر مت لوبلانک که یک بازیگر بسیار مشهور محسوب می‌شود، کریس هریس به‌عنوان یک خبرنگار و بررسی‌کننده‌ی شناخته‌شده‌ی خودرو در انگلستان و سایت یوتیوب، از چند سال پیش محبوبیت بسیار زیادی داشت. دعوت از کریس هریس برای حضور در سری جدید تاپ‌گیر یک حرکت بسیار هوشمندانه از سوی مدیران بی‌بی‌سی ارزیابی می‌شود؛ چراکه علاوه بر توانایی او در تحلیل دقیق و فنی خودروها، می‌توان از بذله‌گویی و سخنوری او لذت برد.

در پایان این مطلب، می‌توانید تیزر رسمی فصل جدید برنامه‌ی تاپ‌گیر را مشاهده کنید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات