یونتو؛ طرح مفهومی جیپ با قوای هیبرید

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت جیپ برای تولید مدل‌های هیبریدی خود در چین آماده می‌شود. خودروی مفهومی یونتو، آینده‌ی این برند را به علاقه‌مندان شاسی‌بلندهای فول‌سایز نشان می‌دهد.
تبلیغات

یونتو در زبان چینی، به معنی ابر است. این خودرو نه‌تنها به عنوان یک مدل هیبرید در تاریخ جیپ اهمیت دارد، بلکه از نظر سایز بدنه هم در مدل‌های چند سال اخیر این خودروساز، بی‌سابقه به نظر می‌رسد. ظاهر یونتو، به‌خوبی زبان طراحی فعلی جیپ را با نگاهی به آینده‌، به‌روز کرده است. جلوپنجره‌ با خطوط عمودی و متشکل از ۷ قسمت، چراغ‌های LED شبیه مدل جدید گرندچروکی و حالت خاص گلگیرها، تلاش هوشمندانه‌ی جیپ در وفاداری به اصول طراحی این برند را نشان می‌دهد.

جیپ یونتو هیبرید مفهومی

در فضای داخلی، طراحی یونتو فراتر از انتظار است و تا حدودی غیر قابل تولید به نظر می‌رسد. سه نمایشگر عریض، روی داشبورد و پشت فرمان دیده می‌شود؛ درحالی‌که پشت صندلی‌های ردیف اول و دوم هم نمایشگرهای متعددی نصب شده است تا مجموع تعداد LCD در این خودرو به ۱۲ عدد برسد.

 درباره‌ی پیشرانه و تجهیزات مربوط به سیستم هیبرید در یونتو، اطلاعات کاملی ارائه نشده است و می‌توان نتیجه گرفت که شرکت جیپ هنوز در ابتدای راه و در حال پیشرفت باشد. این خودروساز، بخشی از گروه فیات کرایسلر موسوم به FCA محسوب می‌شود که در بحث فناوری‌های مربوط به موتورهای الکتریکی و پیشرانه‌های هیبرید، پیشتاز است و نمی‌توان آن را با دیگر خودروسازان بزرگ جهان مقایسه کرد.

جیپ یونتو هیبرید مفهومی

هرچند خودروی هیبریدی یونتو، قابل تولید به نظر نمی‌رسد؛ از دو جهت برای علاقه‌مندان خودروهای شاسی‌بلند اهمیت دارد. اول اینکه شرکت جیپ موفق به ساخت شاسی و پلت‌فرم مخصوص یک خودروی ۷ نفره با رعایت زبان طراحی خود شده است. محصولات فعلی جیپ، در بازار جهانی و خصوصا آمریکای شمالی از فروش خوبی برخوردار هستند؛ اما کمبود یک شاسی‌بلند فول‌سایز در سبد محصولات این شرکت، به شدت احساس می‌شود.

از سویی دیگر، شرکت‌های چینی متعددی در حال ساخت خودروهای گوناگون با پیشرانه‌های هیبریدی و تمام برقی هستند که می‌توانند در بحث فناوری‌های مدرن، کمک شایانی برای جیپ باشند. کارشناسان معتقدند خودروهای الکتریکی آینده، در بحث باتری و قطعات فنی به‌شدت وابسته به چین خواهند بود.

جیپ یونتو هیبرید مفهومی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات