فورد ترانزیت 2017 مورد بهینه‌سازی قرار می‌گیرد

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
فورد برای سال ۲۰۱۷ مدل ترانزیت را با موتور و جعبه‌دنده‌ی جدید راهی بازار می‌کند تا موفقیت این مدل همانند گذشته ادامه داشته باشد.
تبلیغات

فورد سرانجام تأیید کرد که مدل دیفرانسیل جلوی ون ترانزیت و ترانزیت کاستوم را به‌صورت آپشن به همراه جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک عرضه خواهد کرد تا از این راه بتواند فروش آن‌ها را افزایش دهد. مدل بروزرسانی شده‌ی ترانزیت به یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری از نوع EcoBlue مجهز می‌شود که جایگزین پیشرانه‌ی ۲.۲ لیتری قدیمی خواهد شد و قدرت و گشتاور بیشتری در کنار مصرف سوخت پایین‌تر ارائه می‌دهدY ضمن اینکه از نظر آلایندگی می‌تواند استاندارد یورو ۶ را نیز پاس کند. 

این پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری می‌تواند ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. برای مقایسه باید بدانید که مدل قبلی ترانزیت کاستوم با پیشرانه‌ی ۲.۲ لیتری، ۵ اسب بخار ضعیف‌تر بود و ۳۵ نیوتون متر گشتاور کمتری داشت و استاندارد مصرف سوخت آن یورو ۵ بود، همچنین مصرف سوخت پیشرانه‌ی جدید در مقایسه با قبل به میزان ۱۱ درصد کاهش یافته است. این پیشرانه در مدل بزرگ‌تر ترانزیت 350L دیفرانسیل جلو می‌تواند ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند که این اعداد نیز در مقایسه با مدل قبلی، ۱۴ اسب بخار و ۲۰ نیوتون متر بیشتر هستند.

فورد ترانزیت

در بخش جعبه دنده می‌توان جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی یا شش سرعته‌ی خودکار سفارش داد که برای سفارش جعبه دنده‌ی خودکار باید ۲ هزار و ۸۰۰ دلار بیشتر پرداخت کرد. بازار خودروهای دارای جعبه دنده‌ی خودکار هر سال در حال گسترش است و در بیشتر بازارهای جهان می‌توان این افزایش را مشاهده کرد. بنابراین خودروهایی مانند فورد ترانزیت و رنو ترافیک برای آنکه بتوانند فروش خود را افزایش دهند، باید با جعبه دنده‌ی خودکار عرضه شوند که این اتفاق برای هر دوی این خودروها می‌افتد. 

به گفته‌ی فورد این توسعه‌ی صورت گرفته در مدل ترانزیت کاستوم سبب خواهد شد موقعیت این ون در کلاس خود بهبود پیدا کند و بتواند ۸۵ درصد این سگمنت را به خود اختصاص دهد؛ درحالی‌که اکنون تنها ۳۴ درصد این سگمنت در اختیار فورد ترانزیت است. 

فورد ترانزیت 350E و 470E که مدل‌های دیفرانسیل عقب این خودرو محسوب می‌شوند، در کنار مدل‌های مینی‌بوسی و تاکسی این خودرو که همگی از نوع دیفرانسیل عقب هستند، همچنان از پیشرانه‌ی قدیمی ۲.۲ لیتری و جعبه دنده‌ی دستی استفاده خواهند کرد. فورد در بازار استرالیا فواصل سرویس مدل ترانزیت را از ۱۵ هزار کیلومتر به ۱۲ ماه یا ۳۰ هزار کیلومتر افزایش داده است تا بدین ترتیب خودروها مدت زمان کمتری در مراکز سرویس صرف کنند. همچنین در کنار این برنامه‌ی سرویس، یک وارانتی ۳ ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری برای این خودرو موجود است.

فورد ترانزیت

مدل‌های ترانزیت که به پیشرانه‌ی ۲ لیتری اکوبلو مجهز شده‌اند، همچنین به‌صورت استاندارد به سامانه‌ی کنترل بادهای جانبی مجهز هستند که این سامانه با درگیر کردن ترمزها، از اثرات بادهای جانبی بر حرکت خودرو جلوگیری کند. مرسدس بنز نیز از سامانه‌ی مشابهی در مدل ویتو استفاده می‌کند.

دیگر امکاناتی که روی فورد ترانزیت موجود خواهند بود، شامل بسته‌ی ایمنی Sync 3 و پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید اتو هستند؛ البته تنها مدل‌ 350L بسته‌ی ایمنی Sync 3 را دریافت می‌کند و این آپشن در سایر مدل‌ها موجود نیست. سایر امکانات نیز شامل دوربین دید عقب و صفحه نمایش ۴ اینچی رنگی از نوع TFT برای مدل‌های ۲ لیتری هستند.

فورد ترانزیت

فورد همچنین گفته است که امکان سفارش ترانزیت در ۱۰۰ رنگ مختلف وجود دارد و دلیل آن می‌تواند فروش فوق‌العاده‌ی رنو ترافیک با رنگ سبز روشن خود باشد. امکان سفارش فورد ترانزیت در حال حاضر وجود دارد؛ اما تحویل خودروها زودتر از ماه ژوئن اتفاق نخواهد افتاد و این بدان معنا است که می‌توان با خیال راحت به سراغ مدل‌های دست دوم ۲.۲ لیتری رفت که قیمت مناسبی هم دارند. قیمت مدل ۲ لیتری نسبت به مدل فعلی، ۱۷۰۰ دلار بیشتر است و به این ترتیب قیمت پایه‌ی فورد ترانزیت به ۳۹ هزار دلار خواهد رسید.

فروش فورد ترانزیت کاستوم با ۱۲ درصد افزایش در امسال به ۲۷۶ دستگاه رسید که این عدد ۵.۶ درصد بازار را شامل می‌شود. این خودرو در بازار پس از رقبایی چون تویوتا هایس، هیوندای iLoad، رنو ترافیک و فولکس واگن ترانسپورتر قرار دارد؛ اما فروش آن از مرسدس بنز ویتو بالاتر است. مدل‌های بزرگ‌تر ترانزیت نیز در بازار فروش در حال رقابت با مرسدس بنز اسپرینتر و رنو مستر هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات