فورد موستانگ در لباس بنتلی

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید این حرکت، چندان خوشایند طرفداران موستانگ و بنتلی نباشد؛ اما با ابتکار یک طراح مستقل، روی شاسی و پیشرانه‌ی فورد موستانگ، خودرویی شبیه به بنتلی کنتیننتال ساخته شده که مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته است.
تبلیغات

باید قبول کرد که بنتلی کنتیننتال GT، یکی از زیباترین خودروهای دنیا در چند سال اخیر بوده است. از سویی دیگر، فورد موستانگ با قیمتی مناسب و پیشرانه‌ای قدرتمند، به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های اسپرت جهان شناخته می‌شود؛ اما ترکیب بدنه‌ی بنتلی با شاسی و پیشرانه‌ی موستانگ ابتکار جالبی است که به تازگی رونمایی شده است.

Original Bentley Continental GT  2013

درفضای داخلی نیز شباهت خیره‌کننده‌ای به کابین بنتلی واقعی دیده می‌شود. هرچند که متریال به‌کاررفته در آن، کاملا ارزان‌قیمت و متفاوت با چرم مرغوب بنتلی است؛ اما درهای بزرگ و طراحی دقیق فرمان، حس کنتیننتال را به راننده می‌دهد. در فضای خارجی، علاوه بر نمونه‌برداری دقیق از مدل اصلی، رینگ‌های اسپرت طرح بنتلی نیز برای این خودرو خریداری شده است تا ظاهر اسپرت آن تکمیل شود.

سازنده‌ی این خودرو، برای تک نمونه‌ی نمایشی خود بیش از ۱۰۰ هزار دلار هزینه کرده است که طبیعتا جذابیتی برای مشتری ندارد؛ چرا که قیمت نمونه‌ی دست اول بنتلی کنتیننتال GT حدود ۲۰۰ هزار دلار است و با ۱۰۰ هزار دلار به‌راحتی می‌توان یک نمونه‌ی دست دوم آن‌ را خریداری کرد. اما سازنده‌ی این خودروی دست‌ساز، آن‌ را با نمونه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری بنتلی مقایسه می‌کند.

بنتلی کنتیننتال با موتور موستانگ

این خودرو صرفا با شاسی و پیشرانه‌ی فورد همراه شده؛ اما سیستم تعلیق و فنربندی آن از برند معتبر توکیکو (Tokico) ژاپن است. موتور ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری، بیش از ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و این خودروی دست‌ساز را در بازه زمانی حدود ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. ارزان‌ترین نمونه‌ی بنتلی کنتیننتال با پیشرانه‌ای ۳ لیتری و توئین‌توربو عرضه می‌شود که ۵۲۰ اسب بخار قدرت دارد و ظرف ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بیش از ۲۰ هزار دلار از ارزش این خودروی جدید، به‌ دلیل استفاده از قطعات اصلی ساخت بنتلی است. اهرم تعویض دنده و چراغ‌های جلو و عقب همراه با لامپ‌های LED داخل آن‌ها، اصل هستند و حتی ساعت بریتلینگ میان داشبورد نیز واقعی است. ترمزهای ۶ پیستون و ۱۵ اینچ ساخت برمبو در این مدل وجود دارد و سیستم صوتی حرفه‌ای از برند راکفورد همراه با نمایشگر لمسی در فضای داخلی دیده می‌شود.

بنتلی کنتیننتال با موتور موستانگ

سازنده‌ی موستانگ بنتلی‌نما می‌گوید:

این خودرو یک بنتلی نیست و با طراحی الهام گرفته از آن، برای استفاده‌ی روزانه بسیار مناسب است. ظاهر این‌خودرو جذاب‌تر از نمونه‌ی ۳۰۰ هزار دلاری کنتینتال است، هرچند مقایسه‌ی آن با نمونه‌ی اصلی ساخت بنتلی اشتباه خواهد بود؛ چراکه مدل کنتیننتال GT علاوه بر قیمت بسیار بالا، هزینه‌ی نگهداری زیادی دارد و حتی ممکن است تعمیر اساسی آن تا ۱۰۰ هزار دلار هزینه داشته باشد. مدل‌های قدیمی کنتینتال، چراغ‌های درشت و ناخوشایندی داشتند که با بدنه‌ی زیبایی همراه نبود.
بنتلی کنتیننتال با موتور موستانگ

خریدار این خودرو، می‌تواند به داشتن یک موستانگ شلبی GT350 فکر کند که همراه با پیشرانه‌ی ۵۲۶ اسب بخار، در ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با گارانتی کامل، حدود ۴۹ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

Ford Mustang Shelby GT350

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات