جنسیس G70 کاراتر از کیا استینگر خواهد بود

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جنسیس، برند لوکس‌ساز شرکت هیوندای است و با توجه به گزارش‌های اخیر، در سال جاری سدان اسپرت این شرکت به نام G70 معرفی خواهد شد.
تبلیغات

جنسیس در سال جاری از سدان اسپرت G70 رونمایی خواهد کرد و بنابر گفته‌ی این کمپانی، این خودرو در برابر کیا استینگر یک یا دو مورد مهم به نمایش خواهد گذاشت.

جنسیس G70 پاسخ این خودروساز به بی‌ام‌و سری ۳ و مرسدس‌بنز کلاس C به شمار خواهد آمد؛ این خودرو بر پایه‌ی پلتفرم دیفرانسیل عقب (محور محرکه در عقب) خواهد بود و با توجه به گزارش هیوندای استرالیا، دو مورد مذکور این است که این خودرو سریع‌تر و سبک‌تر از استینگر خواهد بود؛ G70 خودرویی است که در زمان قابل تحسین ۴.۹ ثانیه، توانایی رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دارد.

جنسیس g70

گیدو شنکن، مدیر روابط عمومی شرکت هیوندای در استرالیا، درباره‌ی این دو خودرو می‌گوید:

جنسیس G70 و کیا استینگر نمایانگر فلسفه‌ی طراحی وجایگاه متفاوتی در بازار خودرو هستند. استینگر یک سدان تورینگ ۵ در، ولی جنسیس G70 یک سدان اسپرت خالص است. G70 کوتاه‌تر، کم عرض‌تر و سبک‌تر و همچنین فاصله‌ی بین دو محور این خودرو کوتاه‌تر از استینگر است؛ از این رو منطقی است چنین فرض کنیم که G70 عملکرد فنی بهتری ارائه خواهد کرد.

در بهترین حالت ممکن، انتظار می‌رود جنسیس G70، با همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خورجینی کیا استینگر، با حجم ۳.۳ لیتر و توربوشارژر دوقلو عرضه شود؛ اما احتمالاً توان خروجی این پیشرانه در جنسیس G70 کمی بیشتر از نمونه‌ای خواهد بود که در استینگر نصب شده است. توان خروجی کیا استینگر معادل با ۳۶۵ اسب‌ بخار و گشتاور آن ۴۹۴ نیوتن‌متر است.

جنسیس g70

با این که هیوندای و کیا بازار متفاوتی برای دو خودروی استینگر و G70 در نظر گرفته‌اند؛ اما در صورتی که این دو خودرو قیمت مشابه و نزدیک به هم داشته باشند، ممکن است بر فروش یکدیگر تأثیر بگذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات