نسخه‌ی LMS GT4 از آئودی R8 معرفی شد

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مدل ۱۰ سیلندر R8، یکی از محبوب‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا محسوب می‌شود. حال آئودی با معرفی نسخه‌ی جدیدی از آن به نام LMS GT4، توانایی‌های R8 را بهبود بخشیده است.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، حضور آئودی با مدل‌های مختلف در مسابقات سرعت افزایش یافته است و نسخه‌های متنوعی از R8 هم در دنیای موتوراسپرت حضور پررنگی داشته‌اند. خودروی LMS GT4 نیز با همین هدف عرضه شده است تا بتواند در رقابت‌های ۲۴ ساعته‌ی نوربرگ‌رینگ که هفتم خرداد ماه امسال برگزار می‌شود، مسابقه دهد.

آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017

تحولی که آئودی از حدود سال‌های ۲۰۰۰ در لامبورگینی ایجاد کرد و این برند ایتالیایی را به کلاس سوپراسپرت‌های پرفروش جهان بازگرداند، در محصولات این برند آلمانی نیز بی‌تاثیر نبود و معرفی اولین مدل R8 در سال ۲۰۰۵ را موجب شد. هرچند در ابتدا از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری برای این خودرو استفاده می‌شود، درنهایت نمونه‌ی ۱۰ سیلندری که آئودی برای لامبورگینی گالاردو اختصاص داده بود، در R8 قرار گرفت تا یک سوپراسپرت قدرتمند با طعم مهندسی آلمانی متولد شود. از سال ۲۰۱۵ تاکنون که نسل دوم این خودرو عرضه می‌شود، تنها پیشرانه‌ی قابل سفارش، ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی اس‌ترونیک است که با متعلقاتی متفاوت، روی لامبورگینی هوراکان هم استفاده می‌شود.

آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017

خودروی LMS قرار است در کلاس GT4 عرضه شود که علاوه بر مسابقه‌ی معروف نوربرگ‌رینگ، ۱۳ سری مسابقه‌ی دیگر در سراسر دنیا را شامل می‌شود، پس آئودی می‌تواند علاوه بر شرکت در این رقابت‌ها، نقش تامین کننده‌ی اصلی خودرو و قطعات، برای دیگر تیم‌های علاقه‌مند به R8 را نیز به عهده بگیرد که علاوه بر کسب درآمد، برایند تبلیغاتی خوبی هم برای این شرکت خواهد داشت.

آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017

استفان ویلکلمان در این‌باره می‌گوید:

آئودی اسپرت GmbH، یک شرکت پیش‌رو در تجهیز خودروهای مسابقه‌ای کلاس GT3 و TCR محسوب می‌شود. ما در زمانی بسیار مناسب، حضور موفق در کلاس GT4 را هدف خود قرار داده‌ایم. این اقدام سطح تجاری آئودی را بالاتر خواهد برد، چراکه محصولات ما DNA لازم برای رقابت در مسابقات سرعت را دارند. تولید خودروهای اسپرت آئودی، گامی مهم در رسیدن این شرکت به سطح اول لیگ‌های جهانی اتومبیل‌رانی خواهد بود.
آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017

بیش از ۶۰ درصد قطعات فنی LMS GT4 با مدل استاندارد R8 کوپه مشترک است و حتی این خودرو در همان خط تولید واقع در شهر بولینگرهوف آلمان، مونتاژ می‌شود که باعث شده است، تست و کنترل کیفیت آن به بهترین شکل انجام شود و هزینه‌های تولید کاهش یابد. پیشرانه‌ی این مدل ۴۹۵ اسب بخار قدرت دارد که بیش از ۱۱۰ اسب بخار، ضعیف‌تر از مدل اصلی است تا استانداردهای مسابقات GT4 را رعایت کند و البته مصرف سوخت بهتری داشته باشد. شتاب‌گیری LMS نیز بهتر از R8 جاده‌ای با صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۹ ثانیه خواهد بود، چراکه با حذف آپشن‌های غیر ضروری، ازجمله سیستم دودیفرانسیل کواترو و استفاده از دیفرانسیل عقب با جعبه‌دنده‌ی دستی ۷ سرعته، بسیار سبک‌تر و سریع‌تر شده است.

قیمت نهایی LMS GT4 هنوز مشخص نیست، چرا که تا یک سال دیگر برای فروش جهانی عرضه نخواهد شد و تیم رسمی موتوراسپرت آئودی، به تنهایی از آن استفاده خواهد کرد.

آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017
آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017
آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017
آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017
آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017
آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017
آئودی AUDI R8 LMS GT4 2017
آئودی AUDI R8 LMS GT3 2013
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات