قیمت جگوار F-Type با رونمایی از مدل ۴ سیلندر آن کاهش می‌یابد

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جگوار سعی دارد تا با رونمایی از مدل ۴ سیلندر خودروی F-Type، قیمت پایه‌ی این محصول را کاهش دهد.
تبلیغات

جگوار از زمان رونمایی از خودروی F-Type خود، به دنبال اضافه کردن یک نمونه‌ی ۴ سیلندر از آن به خط تولید خود بود و درنهایت هم این کار را انجام داد. این خودرو که در روز چهارشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۶، در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد، نسخه‌ی به‌روز شده‌ای از جگوار F-Type مدل ۲۰۱۸ است و در رده‌ی خودروهای ۴ سیلندر جای می‌گیرد.

خودروی جگوار F Type نمونه 4 سیلندر

پیشرانه‌ی این خودرو از نوع ۴ سیلندر خطی توربو با حجم ۲ لیتر است که در سایر مدل‌های جگوار دیده می‌شود. این نمونه‌ی به‌خصوص در جگوار F-Type توان تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت به همراه ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. به‌علاوه، جعبه‌دنده‌ی این خودرو اختصاصاً از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است.

خودروی جگوار F Type نمونه 4 سیلندر

جگوار F-Type مدل ۴ سیلندر در مقایسه با نمونه‌های ۶ سیلندر خورجینی خود در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد. نمونه‌ی ۶ سیلندر این خودرو با ۳ لیتر حجم موتور توان تولید ۳۴۰ اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو می‌تواند در زمان ۵.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت مدل ۶ سیلندر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. شتاب نمونه‌ی ۴ سیلندر این خودرو مشابه نمونه‌ی ۶ سیلندر بوده، اما حداکثر سرعت آن ۱۱ کیلومتر بر ساعت کمتر است. جگوار می‌گوید F-Type با موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ درصد سوخت کمتری مصرف می‌کند.

خودروی جگوار F Type نمونه 4 سیلندر

دلیل اینکه مدل ۴ سیلندر عملکردی مشابه با نمونه‌ی ۶ سیلندر دارد، کاهش وزن خودرو به میزان ۵۱ کیلوگرم و ناشی از حذف دو سیلندر است. یکی دیگر از دلایل مهم در این عملکرد عالی، تولید حداکثر گشتاور پیشرانه از دور ۱۵۰۰ است. به‌علاوه کاهش وزن در قسمت جلو به بهبود هندلینگ و شتاب خودرو کمک می‌کند.

موتور خودروی جگوار F Type نمونه 4 سیلندر

جگوار F-Type مدل ۴ سیلندر از اواخر امسال به بازارها عرضه می‌شود. اضافه شدن نمونه‌ی ۴ سیلندر به لیست محصولات جگوار، موجب کاهش قیمت پایه‌ی این محصول به ۶۰ هزار و ۸۹۵ دلار می‌شود. پیش از این قیمت پایه‌ی جگوار مدل ۲۰۱۷ در حدود ۶۲ هزار و ۴۰۰ دلار بود.

سایر هزینه‌ها برای جگوار F-Type مدل ۲۰۱۸ شامل تغییرات اندک در طراحی بدنه نظیر چراغ‌های جلوی جدید LED می‌شود. به‌علاوه آپشن‌های دیگری نظیر صندلی‌های سبک‌تر، سیستم سرگرمی و اطلاعات با صفحه‌نمایش لمسی و طراحی داخلی جدید R-Dynamic نیز به مدل ۴ سیلندر اضافه شده است. طراحی R-Dynamic که از خودروهای F-Type R و نمونه‌ی اسپرت F-Type 400 به عاریت گرفته شده است، جذابیتی فوق‌العاده به نمای داخلی نمونه‌ی ۴ سیلندر می‌دهد.

خودروی جگوار F Type نمونه 4 سیلندر
خودروی جگوار F Type نمونه 4 سیلندر
موتور خودروی جگوار F Type نمونه 4 سیلندر
موتور خودروی جگوار F Type نمونه 4 سیلندر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات