جیپ گرند چروکی ترک‌ هاوک ۲۰۱۸ با شتاب صفر تا ۱۰۰ فوق‌العاده‌ ۳.۵ ثانیه

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
جیپ قصد دارد با معرفی گرند چروکی ترک‌هاوک قدرت خود در تولید خودروهای شاسی‌بلند را به رخ همگان بکشاند. این خودرو در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
تبلیغات

تصویری که مشاهده می‌کنید، به‌تازگی از جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک مدل ۲۰۱۸ به بیرون درز کرده است. این خودرو قرار است قبل از رونمایی از آن در نمایشگاه خودروی نیویورک در هفته‌ی جاری، قدرتمندترین SUV جهان لقب بگیرد.

ما جوابی برای تمامی سؤالات موجود در ذهن شما نداریم؛ اما فهمیده‌ایم که ترک‌هاوک از همان پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر توربو خودروی دوج چلنجر و چارجر SRT Hellcats با قدرت ۷۰۷ اسب بخار استفاده می‌کند. این خبر با وجود برخی از گزارش‌ها مبنی بر کمتر بودن قدرت خروجی برای این شاسی‌بلند چهارچرخ محرک، منتشر شده است.

به‌عبارتی‌دیگر، گرند چروکی ترک‌هاوک یک هیولا خواهد بود که نه‌تنها قابل‌مقایسه با جیپ گرند چروکی SRT با پیشرانه‌ی ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۴۷۵ اسب بخار نیست، بلکه نسبت به بسیاری دیگر از خودروهای دیده‌شده در جاده‌ها نیز برتری دارد.

ترک‌هاوک تا چه اندازه سریع است؟ یک منبع آگاه اعلام کرده است که چروکی ترک‌هاوک توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان شگفت‌انگیز ۳.۵ ثانیه دارد و می‌تواند ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی کند. گرند چروکی SRT با ثبت رکورد شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۸ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر در ۱۳ ثانیه، حرفی برای گفتن در مقابل ترک‌هاوک نخواهد داشت.

برای مقایسه‌ی بیشتر، باید گفت چنلجر Hellcat و چارجر Hellcat به ترتیب در زمان‌های ۳.۶ و ۳.۴ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. این در حالی است که کامارو ZL1، محصول جدید شورولت با ۶۵۰ اسب بخار، در ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند.

فراموش نکنید که ما در حال صحبت در مورد یک شاسی‌بلند سایز متوسط هستیم که این زمان اندک را از خود به ثبت می‌رساند. خودروهای اسپرت نظیر پورشه 911R با ۵۰۰ اسب بخار قدرت در مدت‌زمان ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. جیپ قصد دارد هر دو مدل ترک‌هاوک و گرند چروکی SRT را در خط تولید شرکت نگه دارد. مانلی، مدیرعامل شرکت جیپ، می‌گوید:

من دلیلی برای توقف تولید مدل کنونی گرند چروکی SRT، به خاطر رونمایی از مدل ترک‌هاوک نمی‌بینم؛ زیرا این دو خودرو، دو مدل کاملاً متفاوت هستند. ما مدت‌زمان زیادی است که در حال تولید گرند چروکی هستیم و دو مدل از آن را روانه‌ی بازار کرده‌ایم؛ مدل اول با قابلیت آفرود و مدل دوم با قابلیت رانندگی در شهر.

شاید متوجه شده باشید که ما حرفی در مورد ظاهر ترک‌هاوک در این تصویر نزده‌ایم. دلیل آن وجود تفاوت‌های بصری اندک نسبت به مدل SRT است که تنها محدود به چراغ‌های جلو و کانال‌های ورودی هوا با قاب کرومی در اطراف می‌شود. واژه‌ی Supercharged نیز در پایین درب جلو حک شده است و کالیپرهای زردرنگ ترمز از میان رینگ‌ها قابل‌مشاهده هستند. متأسفانه امکان مشاهده‌ی تغییرات در پشت خودرو وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد جیپ با کمی محافظه‌کاری، تمامی قدرت خود را در زیر کاپوت مخفی کرده باشد.

مانلی در مصاحبه‌ای مشابه در سال گذشته فاش کرد که مدل ۲۰۱۸ جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر در نمایشگاه‌های آمریکا رونمایی می‌شود. این خودرو بعد از نمایش در آمریکا، وارد بازارهای آسیا و خاورمیانه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات