آیا کیا استینگر می‌تواند در نقش یک کوپه ظاهر شود؟

یک‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کیا به‌تازگی از سدان جدید استینگر رونمایی کرده است؛ اما آیا این مدل چهاردر به موفقیت دست می‌یابد یا مدل کوپه‌ی آن برای بازار بهتر است؟
تبلیغات

کیا در نمایشگاه خودروی دیترویت این هفته از مدل جدید استینگر رونمایی کرد. این خودرو یک سدان اسپرت جمع‌وجور با هدف تزریق هیجان به این برند و ترغیب خریداران برای استقبال بیشتر است.

اما آیا یک سدان چهاردر، شکل مناسبی برای یک استینگر است؟ اگر این مدل از نوع کوپه بود، عملکرد بهتری نداشت؟ نمی‌توان با قطعیت گفت؛ شرکت طراحی X-Tomi طرحی مفهومی از آنچه ممکن است کیای جدید بدون درهای عقب به نظر برسد، به تصویر کشیده است. درحالی‌که ممکن است این مدل از نظر سلیقه‌ی شخصی برخی از افراد زیبا باشد، اما این خودرو از دید ما چندان چشمگیر نیست.

مدل چهاردر استینگر قرار است با دو پیشرانه با سیستم انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک عرضه شود. قدرت نهایی پیشرانه هنوز اعلام نشده است؛ اما پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری توربو توانایی تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت. مدل ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر این پیشرانه در حدود ۳۶۵ اسب بخار قدرت دارد و در ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اگر کره‌ای‌ها موفق به ارائه‌ی عملکرد و قیمت رقابتی برای این محصول شوند، استینگر با اقبال روبرو خواهد شد. قطع تولید شورولت SS به ما می‌گوید الان زمان مناسبی برای معرفی یک سدان جدید در بازار نیست؛ اما ارائه‌ی یک پیشرانه‌ی قابل‌قبول در زمان مناسب، برگ برنده را به دست کیا می‌دهد؛ هرچند این مدل باید سدان باشد، نه یک کوپه.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات