تویوتا کرولا ۱۰۰۰ اسب بخاری در فرمولا دریفت

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
درحالی‌که اصولا مدل کرولا از تویوتا، خودرویی اسپرت و هیجان‌انگیز محسوب نمی‌شود، نسخه‌ای از آن با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار برای حضور در مسابقات جهانی دریفت آماده شده است.
تبلیغات

شاید تیتر این خبر به شوخی نزدیک باشد و تصور حضور کرولا با دیفرانسیل جلو در مسابقات دریفت عجیب به نظر برسد، اما خودرویی که تویوتا آماده کرده است نه‌تنها یک نمونه‌ی مفهومی و نمایشگاهی نیست، بلکه رسما با تیم پاپاداکیس (Papadakis Racing) در فرمولا دریفت امسال حضور خواهد داشت. رانندگی این خودرو بر عهده‌ی قهرمان سال ۲۰۱۵ جهان، فردیک آسابو از نروژ گذاشته شده است.

کرولا دریفت 1000 اسب بخار

پیشرانه‌ی کورولای دریفت، نمونه‌ی ۲.۴ لیتری با دو توربوشارژر است که نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. این خودرو به کمک سیستم‌ تزریق نیتروس (Nitrous oxide) قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۵۲ نیوتن‌متر در اختیار راننده می‌گذارد.

Toyota Corolla AE86  -   Speed Hunters

این خودرو با کد AE86 اشاره به مدل دیگری از کرولا دارد که بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ به عنوان نسخه‌ای ارتقاء یافته از کرولای استاندارد، با قدرت بیشتر و به‌صورت دیفرانسیل عقب تولید شد و به شهرتی جهانی رسید. AE86 چنان محبوبیتی در پیست‌های مسابقه، دنیای انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری پیدا کرد که الگوی نام‌گذاری مدل  GT86 نیز قرار گرفت.

استفان پاپاداکیس مدیر تیم دریفتی که از این کرولا استفاده خواهد کرد، می‌گوید:

از رونمایی این خودرو بسیار خوشحال هستیم. کرولا در تاریخ دریفت نامی بزرگ و ماندگار است و ما به بازگرداندن آن به مسابقات قهرمانی دریفت جهان افتخار می‌کنیم.
کرولا دریفت 1000 اسب بخار

فناوری‌های جالبی در کرولای دریفت به کار گفته شده که استفاده‌ی از نیتروس یکی از آن‌ها است. کنترل مدرن سوپاپ‌ها (Valve-train) به کمک سرسیلندر ساخت شرکت پورت‌فلو (Port Flow) در آمریکا و سیستم انژکتور، پمپ بنزین و باتری از برند معروف AEM انجام می‌شود. بدنه‌ی این خودرو از مدل هاچ‌بک و چهاردر جدید کرولا به نام iM استفاده می‌کند که با کیت آیرودینامیک و بالچه‌ی عقب، ستون‌های محافظ داخل کابین، فنر و سیستم تعلیق برند RS-R  و رینگ‌های اسپرت ساخت شرکت موتگی (Motegi) و لاستیک‌های نکسن همراه شده است.

کرولا دریفت 1000 اسب بخار

 مدتی قبل در زومیت؛ حضور کریس فورسبرگ با نیسان 370Z و چلسی دنوفا با فورد موستانگ در رقابت‌های فرمولا دریفت امسال را همراه با پخش فیلم، اطلاع‌رسانی کردیم؛. حال پیشنهاد می‌کنیم بیننده‌ی تیزر کوتاه رانندگی فردیک آسابو با خودروی کرولا iM باشید.

  دانلود با کیفیت  360p  720p   1080p

Toyota corolla drift
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات