فراخوان مرسدس بنز برای یک میلیون خودرو در سراسر جهان

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز قصد دارد حدود یک میلیون دستگاه از خودروهای خود در سراسر جهان را به دلیل وجود نقص در سیستم استارت جمع‌آوری کند.
تبلیغات

مرسدس بنز حدود یک میلیون دستگاه از خودروهای خود در تمامی مدل‌ها را پس از دریافت گزارش‌های متعدد مبنی بر آتش‌سوزی موتور آن به خاطر وجود یک فیوز معیوب، فراخوان می‌کند.

طبق گزارش منتشرشده در مجله‌ی Automotive News، شرکت مادر مرسدس، دایملر، پس از دریافت ۵۱ گزارش مربوط به آتش‌سوزی خودروها، اقدام به اعلام فراخوان کرده است.

برخی از مدل‌های حاضر در این فراخوان شامل مرسدس بنز C-Class ،E-Class ،CLA ،GLA و GLC تولیدی در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ می‌شوند.

مرسدس بنز

طبق اعلام این برند آلمانی، مدل‌های فراخوان شده دارای یک محدودکننده‌ی جریان معیوب هستند که در صورت نیاز به استارت زدن چندباره خودرو، می‌تواند درجه حرارت استارت را بالا ببرد. اگر چنین شرایطی به وجود آید، گرمای بیش‌ از حد باعث ذوب شدن قطعات مجاور و شروع آتش‌سوزی می‌شود.

به گزارش Automotive News، از یک میلیون خودروی معیوب، ۳۰۷ هزار و ۶۲۹ دستگاه در آمریکا قرار دارند؛ درحالی‌که فراخوان برای مدل‌های خارج از این کشور هنوز اعلام نشده است. طبق این گزارش، ۳۰ مورد از آتش‌سوزی‌های رخ‌داده در بازار آمریکا به تأیید رسیده‌اند.

مرسدس بنز اعلام کرده است که به‌منظور حل این مشکل، از فیوزهای جدید استفاده خواهد کرد و در خط تولید نیز همین رویه را در پیش خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات