پورشه‌ های خودران در آینده حالت رانندگی «مارک وبر» خواهند داشت

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
وقتی فناوری رانندگی خودکار در خودروهای آینده، تجاری شود؛ حالت رانندگی مارک وبر با هدف جذب علاقه‌مندان سرعت، در خودروهای پورشه قابل سفارش خواهد بود.
تبلیغات

تصور کنید اکنون در سال ۲۰۲۰ هستیم و طبق وعده‌ی خودروسازان بزرگ، رانندگی خودکار در دسترس ما قرار داد. حال برای یک رانندگی جذاب و پرهیجان با آخرین مدل پورشه در پیست آماده می‌شویم؛ اما پس از خاموش‌کردن سیستم خودران و دور زدن در مسیر پیست، نتیجه‌ی کار اصلا برای ما راضی‌کننده نیست. مسلما به استفاده‌ی روزانه از فناوری خودران، عادت کرده‌ایم و عملکرد رانندگی ما کند شده است. پورشه از هم‌اکنون درصدد رفع این مشکل احتمالی برآمده و آپشنی به نام حالت رانندگی مارک وبر آماده کرده است.

پورشه خودران آینده

اگر علاقه‌مند مسابقات اتومبیل‌رانی و دنیای موتوراسپرت باشید، حتما نام مارک وبر را شنیده‌اید. این راننده‌ی بازنشسته‌ی استرالیایی که حالا ۴۱ ساله است، سال‌ها برای تیم‌های مختلف در فرمول یک و رقابت‌های جهانی استقامت (FIA WEC) افتخار آفرید. وبر بیش از ۱۳ سال در فرمول یک حضور داشت و بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ با تیم ردبول، بارها روی سکو رفت. پس از آن او به سراغ مسابقات استقامت (World Endurance Championship) رفت و افتخارات خود را با تیم پورشه و قهرمانی در لمانز تکمیل کرد. اهمیت مارک وبر برای پورشه آنقدر زیاد است که آپشنی از خودروهای آینده‌ی این شرکت به نام او خواهد بود.

پورشه و مارک وبر

اولیور بلوم؛ مدیر عامل پورشه معتقد است خودروهای اسپرت آن‌ها باید حتی در مود رانندگی خودران هم با محصولات دیگر برندها متفاوت باشد:

ما در پورشه به این فکر می‌کنیم که وقتی دارندگان خودروهای ما در آینده وارد پیست می‌شوند، با استفاده از مود رانندگی مارک وبر، بهترین حالت شتاب‌گیری، حرکت در مسیر و ترمزگیری را بیاموزند. علاوه بر این، حتی در حالت رانندگی کاملا غیر خودکار، نرم‌افزار مربوطه به راننده پیشنهاداتی برای بهتر شدن عملکرد خواهد داد. مسلما بعد از مقایسه‌ی حالت رانندگی خودکار مارک وبر با زمانی که شما به دست آورده‌اید، به این فکر خواهید افتاد که چرا وبر از شما سریع‌تر عمل کرده است و چرا شما از او سریع‌تر نباشید؟ این فناوری می‌تواند استفاده از خودروهای آینده را هیجان‌انگیز کند و با حفظ ایمنی، منجر به ارتقاء توانایی‌های رانندگی افراد در پیست شود.
پورشه Mission E

به نظر می‌رسد آپشن مارک وبر در خودروهای پورشه، دو حالت کلی خواهد داشت که یکی به‌صورت کاملا خودکار هدایت خودرو را به عهده می‌گیرد و دیگری با نظارت بر عملکرد راننده، مثل یک مربی نکات کلیدی و اشتباهات احتمالی را به او گوشزد می‌کند. پورشه همیشه در تبلیغات خود بر لذت رانندگی با خودروهایش تأکید دارد و به نظر می‌رسد این مود رانندگی هم با هدف افزایش هیجان برای دارندگان پورشه‌های آینده، طراحی و اجرا شود. این فناوری برای تکمیل و آزمایش، بیش از ۳ سال دیگر زمان نیاز خواهد داشت و درصورتی رونمایی می‌شود که نهادهای ایمنی دنیا، استاندارد آن را تأیید کنند.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی یک فیلم کوتاه جذاب باشید که مروری بر افتخارات تیم پورشه با مارک وبر دارد.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات