پورشه ۵ مدل مفهومی برتر خود را در یک ویدئو به نمایش می‌گذارد

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پورشه به‌تازگی در ویدئویی اقدام به معرفی ۵ مدل مفهومی برتر خود در تمام ادوار تاریخ کرده است. برخی از این مدل‌ها راه را برای ساخت خودروهای افسانه‌ای این شرکت هموار ساخته‌اند.
تبلیغات

خودروهای مفهومی ظاهری جسور و بی‌پروا دارند. به این معنی که چشم‌نواز هستند و احساسات ما را برمی‌انگیزند. آن با ما حرف می‌زنند و ما را با آینده‌ای شگفت‌انگیز هیجان‌زده می‌کنند. بااین‌حال، پورشه در این راه کمی متفاوت عمل می‌کند. پورشه به‌جای نمایش مدل‌های فوق‌العاده مفهومی و عجیب، کانسپت‌هایی عقلانی‌تر می‌سازد و با اندکی تغییر، آن‌ها روانه‌ی بازار می‌کند. بااین‌حال، این طراحی‌ها همچنان جذاب هستند و توجه ما را به خود جلب می‌کنند. بیایید باهم نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

۵. پورشه Type 754 T7 - سال ۱۹۵۹

این مدل مفهومی که پس از مدل T6 معرفی شد، مسیری انقلابی برای معرفی مدل افسانه‌ای پورشه 911 بود. Type 754 T7 که تنها ۴ سال قبل از معرفی مشهورترین خودروی اسپرت دنیا رونمایی شد، با زبان طراحی خود بر ظاهر 911 نیز تأثیرگذار بود.

۴. پورشه 989 - سال ۱۹۸۸

به نظر می‌رسید پورشه قبل از تولید پانامرا به دنبال ساخت یک سدان چهاردر الهام گرفته از 911 بود. بااین‌حال مدل مفهومی 989 به‌مراتب از زمان خود جلوتر بود. درحالی‌که 911 آن دوران همچنان از استایل بدنه‌ی 964 استفاده می‌کرد، کانسپت 989 به سراغ گزینه‌ای رفت که بعدها به طراحی 996 مشهور شد. پورشه سعی در خارج کردن این پروژه از مرحله‌ی مفهومی داشت؛ اما هرگز نتوانست آن را عملی کند. بااین‌حال، ایده‌ی پشت این طراحی راه را برای تولید پانامرای کنونی هموار ساخت.

۳. پورشه کاین روباز - سال ۲۰۰۲

این یکی از کانسپت‌هایی است که ما از تولید نشدن آن خوشحالیم. طراحی کاین روباز شبیه به خودروی شکست‌خورده‌ی نیسان مورانو کوپه روباز و البته رنج‌روور ایوک بدون سقف است؛ یک شاسی‌بلند بزرگ بدون سقف. امیدواریم که پورشه هرگز به سراغ عملی کردن این ایده نرود.

۲. پورشه اسپایدر 918 | سال ۲۰۱۰

این خودرو کمتر به مدل‌های کانسپت نزدیک است. طرح مفهومی اسپایدر 918 شباهت زیادی به خودروی تولیدی اسپایدر 918 پورشه دارد. تنها چیزی که تغییر کرده، اگزوزهای خودرو است که از دو طرف بدنه، به بالای درب موتور در عقب خودرو منتقل شده‌ است.

۱. پورشه Mission E | سال ۲۰۱۵

Mission E اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه خواهد بود که جهانیان را به تحسین خود واداشته است. طراحی آینده‌نگر پورشه بدون شک خیره‌کننده است و فناوری‌های به‌کاررفته در این مدل، پورشه را بیش از این به‌سوی آینده سوق می‌دهند. پورشه قبلاً مدل مفهومی اسپایدر 918 را با کمترین تغییر به واقعیت تبدیل کرده است؛ ازاین‌رو، این انتظار وجود دارد که Mission E با حفظ بخش اعظمی از طراحی خود، پا به دنیای واقعی بگذارد.

در انتها ویدئویی از تمامی مدل‌های یادشده مشاهده خواهیم کرد.

دانلود ویدئو با کیفیت 1080P | 720P | 360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات