هیوندای ۹۸۰ هزار دستگاه سوناتا را به خاطر وجود نقص در کمربند ایمنی فراخوان می‌کند

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
هیوندای قصد دارد خودروهای سوناتا مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ را برای بررسی وجود یک نقص در کمربند ایمنی فراخوان کند. هنوز هیچ گزارشی مبنی بر مصدومیت ناشی از این نقص اعلام نشده است.
تبلیغات

هیوندای در حال صدور فراخوانی برای ۹۷۷ هزار و ۷۷۸ دستگاه سوناتا به دلیل وجود نقصی در کمربند ایمنی از قسمت قفل پیش کشنده‌ی آن است. این فراخوان شامل مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ استاندارد و ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ هیبریدی می‌شود.

به گزارش اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا، پیش کشنده قبل از اینکه زبانه‌ی کمربند به آن وصل باشد، به تیر کف خودرو متصل است. اگر این رابط در هنگام مونتاژ خودرو به‌خوبی در سر جای خود محکم نشود، زمانی که زبانه در داخل رابط فشار داده می‌شود، کمربند می‌تواند از قفل پیش کشنده جدا شود. جدا شدن کمربند در یک تصادف قطعاً خطرناک است و تقریباً یک درصد از خودروهای فراخوان شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هیوندای از تاریخ ۷ آوریل تا ۵ می (۱۸ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) از طریق ایمیل به دارندگان این خودروها اطلاع می‌دهد و آن‌ها را برای بررسی بیشتر به نمایندگی‌های مجاز دعوت می‌کند.

تابه‌حال گزارشی مبنی بر مرگ افراد براثر چنین نقصی گزارش نشده است؛ اما هیوندای می‌داند که گزارش حتی یک مورد مصدومیت هم می‌تواند وضعیت این شرکت را به مخاطره بیندازد. هیوندای و شرکت سازنده‌ی کمربندهای ایمنی آن در حال بررسی این نقص هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات