بی ام و سری 5 تورینگ 2017 کاربردی ترین خودروی بی ام و خواهد بود

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
انتظار می‌رود سری ۵ تورینگ ۲۰۱۷، خودروی کاربردی جدید بی‌ام‌و که از نظر طراحی داخلی بهبود یافته است، در بعضی بازارها از جمله بریتانیا فروش بیشتری نسبت به برادرهای سدان خود تجربه کند.
تبلیغات

بی‌ام‌و سری ۵ تورینگ جدید که چند روز قبل در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ معرفی شد، نسبت به نسل قبلی خود بزرگ‌تر و جادارتر و حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است. رقیب مرسدس‌بنز کلاس E استیت، آئودی A6 آوانت و ولوو V90 نسبت به نسل فعلی خود به ترتیب ۳۶ میلی‌متر کشیده‌تر، ۸ میلی‌متر عریض‌تر و ۱۰ میلی‌متر بلندتر است و فاصله‌ی محورهای آن ۷ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. این افزایش طول به معنای این است که سرنشینان می‌توانند از فضای بیشتری برای سر، شانه‌ها و پاها بهره‌مند شوند. بی‌ام‌و می‌گوید در مدل جدید فضای کافی برای قرارگیری سه صندلی کودک در ردیف عقب وجود دارد.

2017 BMW 5 Series Touring

صندوق عقب این سری ۵ تورینگ جدید، در حالت ایستاده‌ی صندلی‌های عقب ۵۷۰ لیتر ظرفیت دارد و در صورت خواباندن صندلی‌ها این ظرفیت به ۱۷۰۰ لیتر خواهد رسید، یعنی به ترتیب ۱۰ و ۳۰ لیتر افزایش فضا نسبت به مدل فعلی وجود خواهد داشت. دریف صندلی‌های عقب به نسبت ۴۰/۲۰/۴۰ تقسیم شده است. این خودرو از درب عقب برقی به صورت استاندارد بهره می‌برد و گزینه‌ی بازشدن بدون دست نیز به صورت انتخابی در دسترس است.

سیستم تعلیق هوایی حالا به صورت استاندارد بر روی محور عقب نصب شده است، پیشرفتی که به معنی آن است که تورینگ جدید می‌تواند تا ۷۳۰ کیلوگرم بار حمل کند که ۱۲۰ کیلوگرم بیشتر از ظرفیت نسل قبلی این خودرو است.

در زمان عرضه، سری ۵ تورینگ با چهار گزینه برای پیشرانه قابل انتخاب است: دو موتور بنزینی و دو موتور دیزل. گزینه‌های دیزل عبارتند از مدل 520d با موتور چهار سیلندر ۲ لیتری با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و مدل 530d با موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری با ۲۶۱ اسب بخار قدرت که مصرف سوخت آن ها به ترتیب برابر با ۴.۳ و ۵.۳ لیتر بر صد کیلومتر ادعا شده است. سیستم چهارچرخ محرک xDrive بی‌ام‌و در خودروی 530d قابل انتخاب است.

2017 BMW 5 Series Touring

دو مدل بنزینی نیز 530i و 540i xDrive هستند. اولی از یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری با ۲۴۸ اسب بخار قدرت و دومی از یک موتور شش سیلندر خطی با ۳۳۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. مدل 540i به صورت استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک xDrive بی‌ام‌و بهره می برد و سریع‌ترین گزینه‌ی در دسترس در زمان عرضه خواهد بود. بر اساس ادعای بی‌ام‌و این شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۵.۱ ثانیه خواهد بود.

مدل 520d به صورت استاندارد با جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی عرضه خواهد شد، در حالی که امکان انتخاب جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی استپ‌ترونیک خودکار نیز فراهم شده است. سایر مدل‌ها تنها با جعبه‌دنده‌ی خودکار ارائه خواهند شد.

سری ۵ تورینگ جدید با گزینه‌ها‌ی قابل انتخاب کنترل کمک‌فنرهای پویا، سیستم کنترل پایداری و فرمان فعال ارائه می‌شود و همچنین گزینه‌ی سیستم تعلیق اسپرت M‌ در مدل‌های xDrive در دسترس خواهد بود.

امکانات درون اتاق این خودرو مشابه سری ۵ سدان است که شامل یک صفحه‌ی نمایش لمسی ۸.۸ اینچی اطلاع‌رسانی و چندرسانه‌ای مجهز به آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار iDrive بی‌ام‌و است. این سیستم را می‌توان با استفاده از لمس صفحه‌، حرکات دست و فرمان صوتی کنترل کرد. امکانات دیگری از جمله از محل شارژ گوشی، سیستم اپل کارپلی و وای‌فای هات‌اسپات نیز در این خودرو تعبیه شده است.

2017 BMW 5 Series Touring

سیستم ایمنی این خودرو به هشدار تصادف و هشدار عابر پیاده به همراه ترمز شهری، هشدار ترافیک متقاطع، سیستم حفاظت فعال در برابر تصادف جانبی و سیستم کمکی کنترل مسیر حرکت، که قادر است مسیر حرکت خودرو را در بزرگراه با سرعتی تا ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت حفظ کند، مجهز شده است.

مدیر فروش و بازاریابی بی‌ام‌و، یان رابرتسن، گفته است: «ما می‌دانیم که بیشتر مشتریان ما سرشان شلوغ و همواره در حال رانندگی در جاده هستند و داشتن یک سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی نرم و یکپارچه واقعا برای آن‌ها ارزشمند است. سری ۵ مجهز به آخرین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های کمکی رانندگی است. این خودرو اسپرت‌ترین خودرو در رده‌ی خود است».

سری ۵ تورینگ جدید با قیمت 46،690 دلار یعنی ۲،۸۷۰ دلار بیشتر از مدل سدان، تا خردادماه راهی بازار خواهد شد. تا آن زمان، شما را به دیدن عکس‌های بیشتری از این خودرو در آلبوم زیر دعوت می‌کنیم.

2017 BMW 5 Series Touring
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات