ولووهای الکتریکی و هیبریدی با نام پول‌استار در راهند

یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
Polestar، برند زیرمجموعه‌ی خودروسازی ولوو در سوئد است که با هدف تولید خودروهای الکتریکی پرقدرت شکل گرفته است و اولین مدل خود را به زودی معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

نام پول‌استار در صنعت خودروی جهان به سال‌ ۱۹۹۶ برمی‌گردد که با هدف تقویت خودروهای ولوو مخصوص مسابقات و دنیای موتوراسپورت فعالیت می‌کرد. اولین محصول پول‌استار که به صورت عمومی عرضه شد، نسخه‌ی بهینه‌سازی‌شده‌ی ولوو C30 بود که در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد. این خودرو مورد تحسین برنامه‌ی تاپ‌گیر واقع شد و در مسابقات STCC (لیگ اتومبیل‌رانی سوئد) هم به قهرمانی رسید. دیگر محصول موفق این برند، حاصل تیونینگ ولوو S60 بود که با ۵۰۸ اسب بخار قدرت، در سال ۲۰۱۲ معرفی شد.

ولوو پول استار

شرکت پول‌استار در سال ۲۰۱۵ متحول شد و به مالکیت ولوو درآمد تا کاری شبیه AMG مرسدس‌بنز را برای آن انجام دهد. قرار است پول‌استار خودروهای جدیدی را تحت مدیریت شرکت مادر تقویت و بهینه‌سازی کند. به‌ تازگی ولوو اعلام کرده است که از زیرمجموعه‌ی پول‌استار خود در تولید خودروهای هیبریدی و تمام‌الکتریکی قدرتمند استفاده خواهد کرد. هاکان ساموئلسون، مدیر عامل ولوو، کراس‌اوور XC60 را اولین محصولی می‌داند که توسط پول‌استار بهینه‌سازی و تا چند ماه دیگر تولید خواهد شد.

ساموئلسون در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو به خبرنگاران گفت:

قرار نیست پول‌استار یک خودروساز یا تیونر آزاد باشد، این برند پس از این دیگر محصولی مستقل نخواهد داشت و صرفا روی خودروهای هیبریدی یا تمام الکتریکی ولوو متمرکز خواهد شد. ممکن است ولوو روزی از طریق پول‌استار وارد مسابقات فرمول E شود؛ اما دیگر خودروی پول‌استار بنزینی نخواهیم داشت.
ولوو پول استار

اولین خودروی تمام الکتریکی ولوو احتمالا سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شود که می‌تواند بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را با شارژ کامل بپیماید. این مدل یک محصول مستقل نبوده و صرفا یک نسخه از خودروهای درحال تولید ولوو مثل XC60 و XC90 خواهد بود. این خودروساز بزرگ سوئدی که تحت مالکیت جیلی چین قرار دارد، برای تولید یک میلیون خودروی هیبرید و تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۵ آماده می‌شود. از سویی دیگر ولوو پیش‌بینی کرده است که فروش خودروهای شاسی‌بلند این شرکت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه باشد که بخش اصلی آن را کراس‌اوور سایز متوسط XC60 و مدل کوچکتر آن، XC40 تشکیل خواهند داد.

ولوو پول استار

هم‌اکنون نزدیک به ۵۰ درصد فروش جهانی خودروهای ولوو را کراس‌اوورها تشکیل می‌دهند، در حالی‌که XC40 نیز به زودی رونمایی می‌شود تا سهم شاسی‌بلندها در آمار ولوو بالاتر رود. این شرکت سدان‌های S60 و V60 را هم تا یک سال دیگر به‌روزرسانی خواهد کرد. از سویی دیگر ولوو در تلاش است کلاس کامپکت سری ۴۰ خود را هم با نمونه‌هایی جدید سر و سامان دهد تا خودروهای اقتصادی هم در سبد محصولات ولوو بیشتر شوند.

درحال حاضر ارزان‌ترین خودروهای این برند S60 و V60 هستند که به ترتیب آستانه‌ی قیمت ۳۴ و ۳۶ هزاردلاری دارند، در حالی‌که دیگر محصولات عمدتا بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسند. در حال حاضر تنها محصول هیبریدی ولوو کراس‌اوور فول سایز XC90 است که بسته به آپشن‌ها ۶۸ تا ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد. این شرکت امیدوار است نسخه‌ی هیبریدی XC60 را که هفته‌ی پیش در ژنو رونمایی‌کرد، با همکاری پول‌استار در بازه‌ی قیمتی کم‌تر از ۵۰ هزار دلار عرضه کند.

درپایان این مطلب می‌توانید بیننده‌ی تیزر زیبایی باشید که مروری کوتاه بر تاریخچه‌ی همکاری پول‌استار و ولوو دارد.

دانلود 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات