RUF نسخه‌ی جدید CTR را در ژنو معرفی کرد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
RUF، تیونر مشهور آلمانی خودرویی ساخته است که الهام گرفته از خودروهای ۹۱۱ کلاسیک است؛ این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد.
تبلیغات

RUF که حدود 80 سال پیش در آلمان شکل گرفت، یک شرکت خودروسازی مستقل محسوب می‌شود که بیشتر اوقات صرفا شاسی را از پورشه خریداری کرده و باقی تجهیزات بدنه و پیشرانه‌ را بدون دخالت دیگر شرکت‌ها انتخاب و مونتاژ می‌کند. محصول CTR از آن جهت برای RUF اهمیت دارد که اولین‌بار در سال ۱۹۸۷ عرضه شد و با رسیدن به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین خودروی سواری دنیا لقب گرفت و نسخه‌ی بعدی آن در سال ۱۹۹۵ نیز توانست به رکورد ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت دست یابد که تا سال‌ها، پشت سر مک‌لارنF1 سریع‌ترین خودروی دنیا و دارنده‌ی بهترین رکورد در نوربرگ‌رینگ بود.

مهم‌ترین تفاوتی که CTR با یک پورشه ۹۱۱ دارد، قرار گرفتن پیشرانه‌ی آن بالاتر از حد معمول، در وسط و عقب، مانند خودروهای اسپرت‌ ایتالیایی است. نسخه‌ی ۲۰۱۷ به مناسبت سی‌امین سالگرد ساخت این سری توسط RUF رونمایی شده و به این جهت ظاهری کلاسیک به خود گرفته است. این خودرو به دلیل رنگ زرد معروف CTR اصلی، پرنده‌ی زرد (Yellowbird) نام دارد. مدل جدید بسیار جذاب و خوشایند علاقه‌مندان خودروهای اسپرت ارزیابی شده است که یکی از دلایل آن استفاده از فیبر کربن در ساخت بخش اصلی شاسی آن است که وزن خالص CTR را به ۱۲۰۰ کیلوگرم کاهش می‌دهد.

RUF CTR 2017

پیشرانه‌ی به کار گرفته شده برای این مدل، از نوع شش سیلندر تخت و ۳.۶ لیتری توئین‌توربو است که از پورشه خریداری شده است و بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو صرفا با جعبه‌دنده‌ی دستی و به صورت دیفرانسیل عقب ساخته می‌شود تا رضایت رانندگان حرفه‌ای را تامین کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت CTR حدود ۳.۶ ثانیه است و در حدود ۹ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ در حالی‌که RUF نهایت سرعت خودروی جدید خود را ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت عنوان می‌کند.

RUF CTR 2017

در فضای داخلی نیز، تلاش شده است تا فضایی خالص و کلاسیک خلق شود که احساس ناب یک خودروی اسپرت آلمانی در سال‌های دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ را تداعی کند. همه‌ی اجزای داشبورد، هنرمندانه طراحی شده است تا فضا کاملا به دور از فناوری‌های مرسوم در خودروهای امروزی، غیر دیجیتال و سنتی باشد. طبق معمول، RUF کاهش وزن را اولیت خود قرار داده و نهایت استفاده از فیبر کربن را حتی در فضای داخلی داشته است، درحالیکه صندلی ها از چرم مرغوب آلکانترا ساخته شده و سیستم سرعت سنج و دور موتور پشت فرمان نیز هماهنگ با مدل‌های قدیمی پورشه طراحی شده‌اند.

RUF CTR 2017

اگر فردی توان مالی لازم برای خرید این پرنده‌ی زردرنگ دوست‌داشتنی را داشته باشد، باید هرچه سریعتر با RUF تماس بگیرد؛ چرا که تنها ۳۰ دستگاه CTR نسخه‌ی ۲۰۱۷ ساخته خواهد شد. قیمت نهایی این مدل هنوز مشخص نیست؛ اما باتوجه به اینکه نسخه‌ی مشابهی از آن حدود ده سال پیش با قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار دلار فروخته شد، می‌توان مطمئن بود که این یکی هم ارزان‌تر از مدل قبلی نباشد. فراموش نکنیم؛ ممکن است CTR به دلیل نداشتن سیستم‌های ایمنی مدرن، رسما قابل استفاده در خیابان‌های امریکا و کانادا نباشد؛ اما چنین اسپرت گران‌قیمتی مسلما توسط یک کلکسیونر برای نگهداری زیر سقف خریداری می‌شود، هر چند که رانندگی با آن ممنوع باشد. در پایان این مطلب می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاه بسیار زیبایی باشید که روند طراحی CTR مدل 2017 را با الهام از نسخه‌ی 1987 به شما نشان می‌دهد.

دانلود با کیفیت 360p  720p  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات