تویوتا یاریس GRMN با پیشرانه تقویت‌شده پا به دنیای هاچ‌بک‌های پرقدرت می‌گذارد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ از نمونه‌ی تقویت‌شده‌ی یاریس با نام GRMN رونمایی کرد. این خودرو با ظاهری اسپرت‌تر، ۲۰۵ اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

تویوتا مدتی پیش وعده‌ی معرفی یک هاچ‌بک تقویت‌شده را داده بود و امروز با معرفی یاریس GRMN در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به وعده‌اش عمل کرد. یاریس GRMN از سوی بخش فنی این خودروساز ژاپنی، موسوم به Gazoo، تقویت‌شده است و به نظر می‌رسد که تویوتا قصد دارد تا از این مدل در مسابقات رالی جهانی استفاده کند.

تویوتا در یاریس GRMN از یک پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری با تنفس هوای فشرده استفاده کرده است؛ اما یاریس برخلاف اکثر رقبای خود که از توربوشارژر استفاده می‌کنند، به سراغ سوپرشارژ رفته است. درنتیجه یاریس می‌تواند ۲۰۵ اسب بخار را از طریق جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند. در این مدل هیچ خبری از سیستم‌های چهارچرخ محرک نیست.

تویوتا یاریس GRMN

تویوتا در سیستم تعلیق یاریس GRMN از فنرهای کوتاه همراه با کمک‌فنرهای برند Sachs و یک میله‌ی ضد غلتش قطور استفاده کرده است. بدنه نیز تقویت‌شده و درون اتاق موتور، بین کمک‌فنرهای جلو، لوله‌کشی‌های اضافی با هدف افزایش مقاومت پیچشی و بهبود هندلینگ انجام گرفته است. یک دیفرانسیل لغزش محدود برای انتقال قدرت به چرخ‌ها در این مدل دیده می‌شود. دیسک‌های شیاردار ترمز با کالیپرهای چهار پیستونه و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی برند BBS همراه شده‌اند.

تویوتا یاریس GRMN

این خودروی سه در با داشتن سپرهای جلو و عقب جدید، اسپویلر سقفی و دیفیوزر عقب، دارای ظاهری متفاوت است. بدنه‌ی سفید یاریس GRMN با رگه‌هایی از رنگ قرمز و مشکی تزئین شده است. داخل خودرو نیز با آپشن‌های اسپرت به‌روز شده است. فرمان چرمی این مدل از تویوتا GT86 به عاریت گرفته شده است و پدال‌ها نیز آلومینیومی هستند. تمامی این ویژگی‌ها مهر تأییدی بر متفاوت بودن تویوتا یاریس جدید می‌زنند.

تویوتا یاریس GRMN

اولین سری از GRMN در اروپا عرضه خواهد شد. متأسفانه هنوز جزئیاتی در مورد قیمت و عملکرد این خودرو منتشر نشده است؛ اما همین آمار اولیه یاریس GRMN را در جایگاه رقابت با خودروهایی چون فورد فیستا ST جدید، فولکس‌واگن Polo GTI و رنو کلیو اسپرت قرار می‌دهد.

تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تویوتا یاریس GRMN
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات