نسل جدید مک‌لارن F1، سریع تر و قدرتمندتر از P1 خواهد بود

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مک‌لارن پیش‌تر اعلام کرده بود که در نظر دارد تا نسل جدید مدل افسانه‌ای F1 ‌را تولید کند و حالا اطلاعاتی را در این خصوص به اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

شرکت بریتانیایی مک‌لارن، در نمایشگاه خودروی ژنو امسال، از خودروی سری اسپرت خود با نام 720S رونمایی کرد؛ اما اکنون در یک نشست خصوصی، در مورد خودروهای بعدی نیز اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است. البته قرار نیست که مک‌لارن مدل جدیدی را معرفی کند، بلکه در نظر دارد که نسل جدید مدل F1 ‌را معرفی کند. مک‌لارن اعلام کرده است که هیچ‌گاه نمی‌خواهد خودرویی تولید کند که جایگزین F1 باشد و خودرویی که هم‌اکنون با اسم رمز BP23 شناخته می‌شود و قرار است که نسل جدید F1 باشد، تنها یک تجلیل از طراحی افسانه‌ای گوردون موری خواهد بود.

همان‌طوری که مک‌لارن پیش‌تر نیز اعلام کرد، وظیفه‌ی طراحی و توسعه‌ی این خودروی جدید، به طور کامل توسط واحد MSO (واحد عملیات‌های ویژه‌ی شرکت مک‌لارن) انجام می‌شود و همانند مدل X-1 که در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد، توانایی‌های این بخش از شرکت مک‌لارن را به همگان نشان خواهد داد. با توجه به اطلاعاتی که از سوی منابع داخلی شرکت مک‌لارن ارائه شده است، خودروی BP23‌ از یک پیشرانه‌ی هیبریدی بهره می‌برد و پیشرانه‌ی بنزینی آن نیز ۸ سیلندر V شکل با حجم ۴ لیتر خواهد بود که توانایی تولید قدرت خروجی بسیار بالایی دارد و همین نشان می‌دهد که BP23، حتی از مدل P1 نیز قدرتمندتر است. مک‌لارن اعلام کرده است که از این خودرو تنها ۱۰۶ دستگاه تولید می‌کند که ۳۰ دستگاه از آن‌ها، راهی ایالات متحده می‌شوند؛ زیرا تعدادی از خریداران آن‌ها را سفارش داده‌اند.

Mclaren

مک‌لارن به خریداران اعلام کرده است که منتظر نسخه‌ی ویژه‌ای از این خودرو نباشند و قرار نیست که نسخه‌ی LT‌، مسابقه‌ای و کانورتیبل آن تولید شود و هر ۱۰۶ دستگاه آن مخصوص جاده‌های شهری و بین شهری هستند و می‌توان از آن‌ها در پیست‌های مسابقه نیز استفاده کرد. مک‌لارن اعلام کرده است که این خودرو ۲.۳ میلیون دلار قیمت دارد و تا به این لحظه ۳۰۰ نفر برای خرید آن ثبت‌نام کرده‌اند؛ اما متأسفانه تعداد درخواست‌ها بالاتر از میزان تولید است.

تولید این ابر خودرو از سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و افرادی که خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند، به‌زودی می‌توانند در فرآیند توسعه‌ی خودرو شرکت کنند. مک‌لارن مدعی است که در خودروی BP23 از برخی ویژگی‌های F1 استفاده کرده است؛ اما این خودرو صرفاً تجلیلی از طراحی گوردون موری است و قرار نیست که سعی کند تا جایگزین F1 افسانه‌ای باشد. این خودرو همانند F1، سه سرنشین خواهد بود و موقعیت راننده نیز در وسط است؛ اما متأسفانه گوردون موری در طراحی و تولید این خودرو نقشی ندارد.

نظر شما در مورد این خوردو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات