خودروی مفهومی اینفینیتی با فناوری فرمول یک و قدرت ۵۰۰ اسب بخار

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اینفینیتی قصد دارد با استفاده از فناوری موجود در خودروهای فرمول یک، قدرت کوپه‌ی مفهومی خود با نام Q60 Black S را به ۵۰۰ اسب بخار برساند.
تبلیغات

خودروی جدید و مفهومی اینفینیتی با نام Q60، یک کوپه‌ی زیبا و لوکس است که قدرت بالایی دارد. بااین‌ حال فاقد دیوانگی‌های خودروهای AMG یا M Power است؛ اما اینفینیتی قصد دارد با استفاده از فناوری فرمول یک خود در خودروهای مسابقه‌ای تیم رنو، قدرت این هیولای هیبریدی را به ۵۰۰ اسب بخار برساند.

شاید خریداران آمریکایی اینفینیتی با آگاهی از ارتباط Q60 Black S با مسابقات فرمول یک کمی گیج شوند؛ اجازه بدهید نگاهی کلی به این قضیه بیندازیم. اینفینیتی زیرمجموعه‌ی شرکت نیسان است که بخشی از برند جهانی موسوم به اتحاد نیسان-رنو محسوب می‌شود. برندی که دارای یک خودروی فرمول یک تحت برند رنو است.

اینفینیتی دارای شراکت فنی با تیم فرمول یک رنو است و درحالی‌که به نظر می‌رسد این کار بیشتر شبیه به یک بازاریابی برای تهییج تیم رنو به‌ منظور رقابت با مرسدس و سایر تیم‌ها باشد، سعی دارد با استفاده از فناوری‌های موجود در خودروهای فرمول یک، به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابد.

اینفینیتی Q60 Black s

مدل مفهومی Q60 از یک کیت بدنه‌ی فیبر کربنی در قسمت گلگیرها و باله‌ها بهره می‌برد. این خودرو از چرخ‌های ۲۱ اینچی استفاده کرده و با داشتن اگزوزهای تیتانیومی دقیقاً شبیه به نمونه‌ی موجود در بازی Need For Speed شده است.

پیشرانه‌ی این خودرو همچنان در دست ساخت است، اما اینفینیتی امیدوار است یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تویین‌توربو ۳ لیتری با قدرت ۴۰۰ اسب بخار را با سیستم بازیابی انرژی جنبشی (Kinetic Energy Recovery System) ترکیب کند. این سیستم شبیه به چیزی است که در خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک و ابر خودروهایی نظیر پورشه 918 اسپایدر و مک‌لارن P1 مشاهده می‌شود.

سیستم KERS در  اینفینیتی

سیستم KERS اساساً انرژی جنبشی ازدست‌رفته در زمان ترمز را جذب و در فلایویل ذخیره می‌کند. در زمان نیاز به قدرت بیشتر، این انرژی از فلایویل گرفته می‌شود و به افزایش قدرت خودرو کمک می‌کند. اینفینیتی به دنبال دستیابی به قدرت ۵۰۰ اسب بخار با استفاده از موتور توربو و سیستم KERS است.

اینفینیتی Q60 Black s

ما قبل از این هم در مورد مدل‌های مفهومی اینفینیتی شنیده بودیم. خودروی Q50 Eau Rogue یک سوپر سدان GT-R بود که هرگز به مرحله‌ی تولید نرسید؛ حتی زمانی که سباستین فِتِل راننده‌ی فرمول یک اقدام به رانندگی با این خودرو در پیست کرد. ما هم امیدواریم اینفینیتی بتواند Q60 Black S را به مرحله تولید انبوه برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات