شاسی بلند X1 یکی از موفق ترین مدل های خط تولید فعلی بی ام و است

جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نسل دوم X1 که کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و است، در حال تبدیل شدن به یکی از موفق‌ترین مدل‌های تولیدشده توسط این خودروساز آلمانی است.
تبلیغات

در ژانویه‌ی ۲۰۱۷ نسل جدید X1 که با کد F48 شناخته می‌شود، با فروش ۵۱۲۰ دستگاه، با فاصله‌ی زیادی پرفروش‌ترین مدل فروخته‌شده توسط بی‌ام‌و در خاک خود یعنی آلمان بوده است. اگر فروش این خودرو با همین سرعت ادامه پیدا کند، بی‌ام‌و X1 توانایی عبور از ارزش فروش سال گذشته‌ی خود را تنها در عرض شش ماه از سال جاری خواهد داشت. فروش این خودرو در ماه اول سال جاری میلادی در سراسر جهان به بیش از ۲۰ هزار دستگاه رسید که نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته، افزایش ۴۰ درصدی نشان می‌دهد. به این ترتیب، فروش X1 به‌تنهایی از تمام خودروهای تولیدشده تحت برند مینی بیشتر بوده است. نسخه‌ی کشیده‌تر این شاسی‌بلند جمع‌و‌جور که در چین تولید می‌شود و همچنین نسخه‌ی هیبرید پلاگین X1 به افزایش فروش کلی این مدل کمک کردند.

BMW X1

بی‌ام‌و X1 که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، رفته‌رفته به پیشگام رده‌ی شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و تبدیل شد. در سال ۲۰۱۵ نسل دوم X1 که بسیار کامل‌تر، زیباتر و دل‌انگیزتر از نسل اول بود، معرفی شد.X1 جدید، با ظاهر عصبانی‌تر کاپوت و چراغ‌های جلو و ترکیب آن با زیرسپر پایین‌تر خود، که نماد سری X هستند، نسبت به X1 نسبتا زشت نسل اول، در جایگاه پر ابهت‌تری ایستاده است. تمام این تغییرات ظاهری به X1 همان ظاهری را بخشیدند که مشتریان بی‌ام‌و به دنبالش هستند.

BMW X1

اکثر مشتریانی که اقدام به خرید شاسی‌بلندهای نسبتا کوچک و حتی شاسی‌بلندهای لوکس می‌کنند، طرفدار خصوصیات کاربردی‌تر هستند تا ویژگی‌های عملکردی؛ چیزهایی مثل فضای بیشتر، راحتی، ایمنی، امکانات و قیمت. این مشتریان متوجه خواهند شد که X1 جدید فضای داخلی و حمل بار بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند، مصرف سوخت فوق‌العاده‌ای دارد، عملکرد شایسته‌ای از خود نشان می‌دهد و بی‌نهایت راحت است؛ و همه‌ی این مزایا با قیمتی مناسب ارائه می‌شود. بنابراین برای این دسته از خریداران، نسل جدید بی‌ام‌و X1 یک انتخاب منطقی و خوب است، هرچند هواداران بی‌ام‌و سری ۳ استیشن واگن ادعا می‌کنند که انتخاب آن‌ها بهتر است.

BMW X1

بی‌ام‌و X1 جدید نسبت به نسل قبلی خود کمی بزرگ‌تر شده است. ارتفاع کلی این خودرو ۵۳ میلیمتر افزایش داشته که باعث افزایش ارتفاع محل نشستن راننده به میزان ۳۶ میلیمتر شده است و به این ترتیب راننده تسلط بیشتری بر جاده خواهد داشت. این افزایش اندازه‌ی خودرو و همچنین تغییر معماری خودرو به سیستم محور‌جلو، باعث افزایش فضای داخلی خودرو شده است. در نسل جدید فضای پای سرنشینان عقب به میزان ۳۷ میلیمتر و فضای صندوق بار به میزان ۸۵ لیتر افزایش یافته و حالا حجم آن به ۵۰۵ لیتر رسیده است. در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، فضای حمل بار به ۱۵۵۰ لیتر خواهد رسید که یک عدد خیره‌کننده برای یک شاسی‌بلند با این اندازه است.

BMW X1

علاوه بر این، X1 جدید به گزینه‌هایی از جمله سیستم کنترل نوسانات پویا، کروز کنترل انطباقی، سقف پانوراما، هدآپ دیسپلی و حتی دستیار ترافیک شدید (که قادر است هدایت خودرو را تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت بر عهده گیرد و سرعت آن را کنترل کند)، سیستم مجاورت با سایر خودروها و سیستم حفظ مسیر مجهز شده است. پس همان‌طور که می بینید، X1 دیگر بچه شاسی‌بلند بی‌ام‌و نیست، بلکه مثل سایر مدل‌های بی‌ام‌و از سطح بالایی از تکنولوژی و ویژگی‌هایی عالی برخوردار است.

BMW X1

در زمان عرضه، بسیاری از کارشناسان برای نسل جدید X1 هم مشابه نسل قبلی فروش خوبی متصور نبودند؛ در حالی که حالا و با دیدن آمار فروش این مدل، شاید آن‌ها هم متقاعد شده باشند که این خودرو را دست کم گرفته بودند.

در سال ۲۰۱۷ مردم بیش از هر زمان دیگری خواهان کراس‌اوورها هستند و نسل جدید X1 به عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای تولیدشده توسط بی‌ام‌و، حتی بیشتر از نسل ۳، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طرفداران این کلاس از خودروها است.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات