تویوتا تاکنون ۵۰ برابر تسلا خودروی هیبریدی و الکتریکی فروخته است

پنج‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز ژاپنی در طول چهار سال اخیر ۱۰ میلیون خودروی هیبریدی تولید کرده و به فروش رسانده است. رکوردی که شاید برای اغلب کمپانی‌ها رؤیایی به نظر برسد. برای مقایسه این میزان فروش با آمار فروش سایر کمپانی‌ها، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

تویوتا تا پایان ماه گذشته میلادی بیش از ۱۰ میلیون خودروی هیبریدی به فروش رسانده است که از این میزان بیش از ۳ میلیون دستگاه فقط در بازار آمریکای شمالی فروخته شده‌ است. در مقام مقایسه و برای درک بهتر این حجم از فروش، در نظر داشته باشید که شورولت تنها توانسته است ۱۳۴,۵۰۰ دستگاه از مدل «ولت» (که موفق‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی جهان محسوب می‌شود) به فروش برساند و نیسان بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه مدل «لیف» (پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان) فروخته است. تسلا نیز در مدت مشابه موفق به فروش ۱۵۸,۱۵۹ دستگاه از مدل S و ۲۵,۵۲۴ دستگاه مدل X شده‌ است که با در نظر گرفتن فروش تعداد محدودی از مدل تسلا رودستر، جمع فروش تسلا چیزی در حدود ۱۸۶ هزار دستگاه بوده است که تقریبا ۵۰ برابر کمتر از میزان فروش خودروهای هیبریدی تویوتا است.

toyota-hybrids

تویوتا در سراسر جهان ۳۴ مدل خودروی هیبریدی عرضه می‌کند. تنها در ایالات متحده، این کمپانی چهار مدل پریوس به همراه نسخه‌های هیبریدی سدان‌های کمری و آوالون و کراس‌اوورهای هایلندر و RAV4 به فروش می‌رساند. علاوه بر مدل‌های یادشده، باید نسخه‌های هیبریدی مدل‌های مختلف لکسوس (برند لوکس این کمپانی) نظیر NX ،GS ،ES ،CT و RX را نیز به این لیست اضافه کرد. تویوتا با این تنوع بالا از خودروهای بنزینی-الکتریکی بیش از هر خودروساز دیگری در حال گسترش کسب و کار در این حوزه است. نظر شما درباره‌‌ی آینده‌ خودروهای هیبریدی و الکتریکی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات