کاهش ۳۹ درصدی سود هیوندای در سه ماهه پایانی 2016

جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندای پایین‌ترین میزان سود فصلی خود را در چند سال اخیر گزارش کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت از کاهش تقاضا و افزایش هزینه‌ها رنج می‌برد. با زومیت همراه باشید تا به جزئیات این خبر بپردازیم.
تبلیغات

این خودروساز کره‌ای در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ با کاهش ۳۹ درصدی درآمد مواجه شده است. در این بازه‌ی زمانی، میزان فروش هیوندای در کشور خود، کره‌ی جنوبی، ۶ درصد کاهش یافت درحالی‌که میزان این کاهش در ایالات متحده بیشتر بوده و به ۱۴ درصد رسیده است. اخیرا هیوندای موتورز آمریکا، مدیر عامل خود دیو زوکوسکی را به دلیل عدم توانایی در برآورده ساختن اهداف فروش هیوندای در آمریکا اخراج کرده است.

درآمد خالص سالانه‌ی این شرکت نیز به میزان ۱۲ درصد کاهش یافت. این در حالی است که میزان فروش جهانی هیوندای در سال گذشته ۲.۱ درصد کاهش یافت و به ۴.۸۶ میلیون واحد رسید.

هیوندای می‌گوید اعتصاب کارکنان این شرکت در اواسط سال گذشته و همچنین رکود اقتصادی در بازارهای نوظهور باعث کاهش فروش و درآمد این شرکت شده است. این خودروساز انتظار دارد فضای اقتصادی، به دلیل رکود اقتصاد جهانی و امکان اتخاذ سیاست‌های تجاری سخت‌گیرانه‌تر، در آینده دشوار باقی بماند.

هیوندای، اعتبار خود را بر پایه‌ی تولید خودروهای کوچک اقتصادی ایجاد کرده است و تصمیم این شرکت برای به تعویق انداختن توسعه‌ی خودروهای کراس اوور، در حال ایجاد پیامدهای ناخوشایند برای این خودروساز است. با وجود اینکه هیوندای می‌گوید این شرکت از افزایش فروش خودروهای شاسی بلند (SUV) سود برده است؛ اما همچنان خط تولید شاسی بلندهای این شرکت از شکاف‌هایی عظیم رنج می‌کشد و اگر هیوندای بخواهد با خودروسازان رده‌ی اول جهان به رقابت بپردازد، لازم است فکری برای پر کردن این شکاف‌ها بکند. در حال حاضر این شرکت گزینه‌ای برای شاسی بلندهای کوچک و شاسی بلندهای فول سایز ندارد. هیوندای می‌گوید به‌منظور توسعه‌ی چشم‌انداز آینده‌ی خود، قصد دارد خطوط تولید مربوط به شاسی بلندها، مدل‌ها جنسیس و تکنولوژی‌های دوستدار محیط زیست را گسترش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات