دنا توربو شارژ، خودروی تمام ایرانی و پلتفرم مشترک با پژو؛ سه محصول آینده ایران‌ خودرو

سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو از سه خودروی دنا توربوشارژ اتوماتیک، پلتفرم جدید و مشترک با پژو و خودروی تمام ایرانی به عنوان سه محصول آینده ایران خودرو یاد کرد.
تبلیغات

ایران خودرو در حال کار روی خودرویی است که تمام قطعات آن در ایران تولید شود. این خودرو تا حدود ۳ سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.

کیوان وزیری، مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو در مورد خودروهای جدید ایران‌خودرو که در مرکز یادشده روی آن کار شده است، گفت: «قرار است دنا توربو شارژ را که هم از موتور توربوشارژ استفاده می‌کند و هم جعبه دنده‌ی اتوماتیک دارد، به‌زودی نهایی کرده و به بازار عرضه کنیم.»

وزیری ادامه داد: «همچنین در حال همکاری مشترک با پژو برای تولید پلتفرم یک خودروی جدید هستیم تا با همکاری ایران‌خودرو و پژو به بازار عرضه شود. این محصول جدید است و هنوز در دنیا تولید نشده است.»

مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو در مورد پروژه‌ای خودرویی با طراحی و قطعات تمام‌ایرانی توضیح داد: «ما در حال کار روی پروژه‌ای هستیم تا از طریق آن بتوانیم خودرویی با طراحی و قطعات تمام‌ایرانی تولید کنیم. سعی ما این است تا ۳۶ یا ۴۰ ماه آینده، این خودرو را عرضه کنیم.»

حدود یک سال است که بازار خودرو در انتظار ارائه‌ی دنا توربوشارژ توسط ایران خودرو به سر می‌برد. با توجه به گفته‌ی وزیری، قرار است این خودرو با جعبه‌دنده(گیربکس) اتوماتیک به بازار عرضه شود. 

احتمال دارد دنا توربوشارژ مانند دنا پلاس از سان‌روف و دوربین دنده‌عقب به‌همراه چراغ LED دید در روز در جلوی خودرو و چراغ‌های نئون در جلو و عقب خودرو بهره ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات