قیمت فارادی فیوچر FF91 بیش از تخمین ها خواهد بود

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل شرکت LeEco، در طی مصاحبه‌ای، تخمینی از قیمت نهایی خودرو اعلام کرد که رقم بسیار زیادی است.
تبلیغات

خودروی FF91 فارادی فیوچر، در نمایشگاه CES 2017 همراه با تبلیغات زیاد و در میان انبوهی از مشکلات و بدبینی‌ها نسبت به این شرکت، معرفی شد. مشکلاتی مانند گزارش‌های مالی، مدیران اجرایی در حال گریز، مشکلات حقوقی و مسائل فنی مربوط به لحظات رونمایی از محصول در نمایشگاه، نشان از طبیعی بودن شک و تردید نسبت به این برند دارند. البته مشخصات این خودرو روی کاغذ کاملاً چشمگیر هستند و فناوری‌های زیادی در ساخت خودروی FF91 به کار گرفته شده است، که در صورت عرضه‌ به بازار، می‌تواند این خودرو را به معیاری برای آینده‌ی خودروهای الکتریکی لوکس تبدیل کند.

فارادی فیوچر FF91 / faraday future

فارادی فیوچر دریافت رزرو خودروی FF91 را با پرداخت ۵ هزار دلار، در اولویت قرار داده است که نشان از اعتماد به نفس این شرکت درباره‌ی عرضه‌ی این خودرو دارد. یکی از جزئیاتی که این شرکت هنوز به مردم ارائه نکرده است، قیمت نهایی خودروی مذکور است.

در همین راستا، مصاحبه‌ا‌ی با مدیرعامل شرکت LeEco، جیا یوتینگ صورت گرفته است؛ با توجه به یادداشت‌ها، وی قیمتی کمتر از ۲ میلیون یوان چین برای این خودرو در نظر گرفته که معادل  ۲۹۲,۶۴۵ دلار امریکا است.

در حین رونمایی از این خودرو، اخباری مبنی بر قیمت این خودرو منتشر شد؛ در این اخبار گفته شد که خودروی FF91 همانند خودروهای پریمیوم قیمت‌گذاری شده است. طبق اظهارات مدیرعامل این شرکت، این قیمت می‌تواند کمی بیشتر شود که بستگی به تعریف شما از «پریمیوم» دارد.

فارادی فیوچر FF91

با این حال، این نکته را به خاطر داشته باشید که قیمت کمتر از ۲۹۲,۶۴۵ دلار، برای بازار چین در نظر گرفته شده است و مطمئناً این خودرو قیمت پایین‌تری در بازار ایالات متحده خواهد داشت. مالیات بر واردات و هزینه‌های دیگر در چین به معنی قیمت بیشتر در این کشور است. به‌عنوان مثال، شروع قیمت خودروی تسلا مدل X 90D در ایالات متحده ۹۸,۹۰۰ دلار است؛ اما با توجه به نرخ روز ارز، این خودرو قیمتی برابر با ۱۴۱ هزار دلار در چین خواهد داشت.

با توجه به این محاسبات و سخنان مدیرعامل شرکت LeEco، می‌توان اذعان کرد که فارادی فیوچر FF91، قیمت حدودی ۲۰۵ هزار دلار در بازار ایالات متحده خواهد داشت. شاید تکنولوژی‌های پیشرفته و طراحی فوق‌العاده‌ی FF91 بتوانند توجیهی برای قیمت بالای آن باشند، اما نباید فراموش کرد که محدوده‌ی قیمتی ۲۰۰ هزار دلار را سوپراسپرت‌های لامبورگینی و فراری در کنار خودروهای سوپرلوکس برند‌های استون مارتین و بنتلی تشکیل می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات