پیشی گرفتن مرسدس بنز از بی‌ ام‌ و در فروش خودروهای لوکس

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز در بازار خودروهای لوکس آمریکا از اصلی‌ترین رقیب خود یعنی بی‌ام‌و عملکرد موفق‌تری داشته است.
تبلیغات

سال گذشته سال بسیار خوبی برای مرسدس بنز بود. این خودروساز در سال ۲۰۱۶ توانست به رقم فروش جهانی ۲ میلیون و ۸۳ هزار و ۸۸۸ دستگاه دست پیدا کند. این نخستین بار پس از سال ۲۰۰۵ بود که فروش سالیانه‌ی این شرکت از ۲ میلیون دستگاه فراتر می‌رود. این آمار همچنین از اصلی‌ترین رقیب مرسدس بنز یعنی بی‌ام‌و بیشتر است. بر اساس آمار، فروش مرسدس بنز در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال ۲۰۱۵ به میزان ۱۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده است که عدد قابل توجهی است.

بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۶ موفق به فروش ۲ میلیون و ۳ هزار و ۳۵۹ دستگاه خودرو شد که این عدد نیز در مقایسه با فروش سال ۲۰۱۵ به میزان ۵.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. مقام سوم فروش خودروهای لوکس را آئودی به خود اختصاص داده است؛ آمار فروش این شرکت در سال ۲۰۱۶ با ۳.۸ درصد افزایش به رقم ۱ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۳۵۰ دستگاه رسیده است که اگر ماجرای رسوایی تقلب در آلایندگی خودروهای دیزلی را در نظر بگیریم، همچنان رشد خوبی داشته است.

مرسدس بنز همچنین پرفروش‌ترین برند لوکس سال ۲۰۱۶ در بازار ایالات متحده است؛ گرچه فروش این برند در این بازار با کمی کاهش همراه بوده است. فروش مرسدس بنز در بازار ایالات متحده که شامل خودروهای تجاری نیز می‌شود، در سال ۲۰۱۶ با ۰.۸ درصد کاهش نسبت به گذشته، به عدد ۳۴۰ هزار و ۲۳۷ دستگاه رسیده است. مقام دوم خودروهای لوکس در این بازار را لکسوس به خود اختصاص داده است که فروش این برند با ۳.۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به عدد ۳۳۱ هزار و ۲۲۸ دستگاه رسیده است. مقام سوم فروش در این بازار را بی‌ام‌و دارد؛ فروش بی‌ام‌و نیز در سال ۲۰۱۶ همراه با کاهش بوده و با ۵.۲ درصد کاهش به ۳۱۳ هزار و ۱۷۴ دستگاه در سال رسیده است.

عملکرد موفق مرسدس بنز در بازار به لطف افزایش تنوع مدل‌های این شرکت و تمرکز این برند بر افزایش راحتی هر چه بیشتر محصولات خود است. ضمن اینکه طراحی زیبا و تکنولوژی‌های روز به‌کاررفته در خودروهای مرسدس بنز نیز در دستیابی به چنین نتایجی دخیل هستند. مرسدس بنز همچنین پس از آنکه به دلیل قوانین مربوط به قیمت‌گذاری در بازار چین مشمول جریمه شد، استراتژی خود را در این بازار تغییر داد. چین برای مرسدس بنز همانند بسیاری از تولیدکنندگان دیگر خودروهای لوکس، بزرگ‌ترین بازار به‌حساب می‌آید. فروش مرسدس بنز در بازار چین در سال ۲۰۱۶ با ۲۶.۶ درصد افزایش به ۴۷۲ هزار و ۸۴۴ دستگاه رسید.

مرسدس بنز در سال‌های اخیر توانسته است سه بار عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک را به دست آورد و زیربرند اسپرت این شرکت یعنی مرسدس AMG نیز در حال حاضر یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای قدرتمند در جهان است. فروش کلی AMG در سال ۲۰۱۶ به میزان ۹۹ هزار و ۲۳۵ دستگاه بود که نسبت به سال گذشته ۴۴.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات