دستگیری مدیران بالارده فولکس واگن توسط FBI با وجود توافق با دولت آمریکا

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود توافق فولکس واگن و دولت آمریکا برای پرداخت جریمه در خصوص رسوایی دیزل، چندین تن از مدیران ارشد این خودروساز متهم و دستگیر شدند.
تبلیغات

گروه خودروسازی فولکس‌واگن که پیش از این با مشتریان خودروهای مجهز به پیشرانه‌های ۲ و ۳ لیتری دیزلی برای باز‌خرید یا تعمیر و پرداخت جریمه به توافق رسیده بود، اکنون با دپارتمان حقوق و سازمان مرزداری و گمرک ایالات متحده نیز به توافق رسیده است تا با پرداخت ۴.۳ میلیون دلار، رضایت سازمان‌های مذکور را دریافت کند.

طبق توافق جدید فولکس واگن و ایالات متحده، غول خودروسازی آلمان ملزم به پرداخت ۲.۸ میلیارد دلار جریمه و ادامه فعالیت تحت نظارت مستقیم سازمان‌ها دولتی ایالات متحده است. این شرکت همچنین ملزم به پرداخت ۱.۴۵ میلیارد دلار خسارت به دلیل نقض قوانین محیط زیست و شکایت‌ سازمان‌های مربوطه، شده است. ۵۰ میلیون دلار نیز به دپارتمان حقوق ایالات متحده پرداخت می‌شود. 

فولکس واگن volkswagen

فولکس واگن در خصوص مبالغ توافق شده اعلام کرد که این موضوع باعث می‌شود هزینه‌های رسوایی دیزل این شرکت از میزان پیش‌بینی‌شده (۱۸.۲ میلیارد یورو) نیز بیشتر شود. 

اما با وجود توافق بر مبالغ جریمه، دپارتمان حقوقی ایالات متحده همچنان به تحقیقات خود در رابطه با اشخاص و مدیران شاغل در فولکس واگن و جرم‌های مربوطه ادامه خواهد داد. توافق مذکور به رابطه‌ی دولت و قوه‌ی قضاییه آلمان با بزرگ‌ترین خودروساز این کشور مربوط نخواهد شد و فولکس‌واگن در ادامه باید اقدامات لازم برای جلب نظر سازمان‌های دولتی کشور خود را نیز انجام دهد. 

وزارت دادگستری و قوه‌ی قضاییه‌ی ایالات متحده در ادامه‌ی تحقیقات خود، اخیرا ۶ تن از مدیران ارشد فولکس واگن را متهم و تحت تعقیب اعلام کرده است. اتهام این افراد، فریب دولت آمریکا و مردم و همچنین نقض قوانین محیط زیست است. یکی از این افراد دستگیرشده، الیور اشمیت یکی از مدیران باسابقه‌ی فولکس واگن است. اشمیت هفته‌ی گذشته هنگام سفر تفریحی خود در میامی دستگیر شده است. 

فولکس واگن volkswagen

سایر مدیران فولکس واگن که متهم اعلام شده‌اند، عبارتند از: هاینز یاکوب مدیر اسبق تحقیق و توسعه‌، ینس هادلر مدیر بخش توسعه‌ی پیشرانه‌، ریچارد دارنکمپ سوپروایزر بخش توسعه‌ی پیشرانه، برند گاتویز مدیر بخش کنترل کیفیت و یورگن پیتر رابط فولکس واگن و سازمان‌های قانون‌گذار.

اعلام اخیر قوه‌ی قضاییه‌ی ایالات متحده باعث شده است تا فولکس واگن طی بیانیه‌‌ای از تمامی مدیران ارشد خود بخواهد در حال حاضر به آمریکا سفر نکنند تا به بررسی‌های بیشتر و حل مشکلات موجود بپردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات