ایلان ماسک: رودستر تسلا در آینده نزدیک معرفی می شود

جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین خودروی ساخته‌شده توسط تسلا، رودستر بود که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تولید شد.
تبلیغات

اولین خودروی تولیدی تسلا، مدل S نبود، بلکه یک خودروی رودستر بود که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تولید شد. تسلا در ساخت شاسی این خودرو، از آلومینیوم ساخت انگلیس و برای بدنه هم، از بدنه‌ی لوتوس الیزه استفاده کرده بود. نیروی مورد نیاز این رودستر از تعداد زیادی باتری لپ‌تاپ تأمین می‌شد که با هر بار شارژ می‌توانست بیشتر از ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید. رودستر تسلا اگرچه از سال ۲۰۱۲ تولید آن متوقف شد، اما همچنان آپدیت‌هایی دریافت می‌کند. این خودرو با پک باتری جدید و آپدیت نرم‌افزار مدیریت موتور، می‌تواند با یک‌بار شارژ بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر را بپیماید. البته این خودرو بسیار سنگین بود و به خاطر فرمان‌پذیری ضعیف آن، حس اطمینان به راننده منتقل نمی‌کرد. اما در کل به تسلا کمک کرد تا در صنعت خودرو، خود را نشان دهد و به بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی خودروهای الکتریکی تبدیل شود. از آن زمان به بعد همه‌ی تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در تلاش‌اند تا خود را به این شرکت برسانند.

بر اساس توییتی که ایلان ماسک منتشر کرده است، به نظر می‌آید پس از سال‌ها این شرکت قصد معرفی رودستری جدید دارد. یکی از طرفداران تسلا در توییتر از ایلان ماسک در مورد شایعه معرفی رودستر جدید پرسیده بود. ماسک هم در جواب نوشت: «آره، ولی در چند سال آینده». این جواب شاید خبری شوکه کننده نباشد اما نشان می‌دهد تسلا برنامه‌هایی فراتر از مدل S، مدل X و مدل 3 دارد.

انتقاد شدید از این خودرو و پیشرانه تمام الکتریکی آن در برنامه تاپ گیر موجب کاهش محبوبیت برند تسلا شد. این نقد باعث شروع دادگاهی طولانی بین تسلا و بی‌بی‌سی شد. سرانجام در سال ۲۰۱۲ دادگاه عالی بریتانیا به نفع بی‌بی‌سی رأی داد و تسلا مجبور به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار به این شبکه تلویزیونی انگلیسی شد. اگرچه این دادگاه کاهش سهام تسلا را در پی داشت، اما باعث ورود این شرکت به مرحله‌ای بالاتر شد.

در آن زمان، تسلا توانایی طراحی خودرو نداشت. بنابراین از بدنه و طراحی لوتوس استفاده کرد. اما اکنون می‌توان با شک و تردید حدس زد که رودستر جدید از بدنه و طراحی مدل 3 بهره می‌برد. احتمالا این خودرو نسبت به مدل 3 کوچک‌تر است و دامنه حرکت آن‌هم با یک‌بار شارژ، از رودستر قدیمی این شرکت بیشتر خواهد بود. همچنین طراحی آن آینده‌نگرانه است و بنابراین دوره‌ای طولانی‌تری در خط تولید تسلا باقی خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات