مرسدس‌بنز درصدد تولید A کلاس سدان

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس‌بنز در حال کار روی نسل جدید هاچبک A کلاس و سدان کامپکت جدیدی بر پایه‌ی A کلاس است.
تبلیغات

مرسدس‌بنز در حال کار روی نسل جدید سری خودروهای کامپکت خود است. اولین مدل در این سری که نسل جدید آن معرفی خواهد شد، هاچبک «A کلاس» است. انتظار می‌رود نسل جدید این هاچبک در سال ۲۰۱۷ یا سال آتی رونمایی شود.

با توجه اخباری که درباره‌ی سدان جدید مرسدس منتشر شده است، به نظر می‌رسد مرسدس‌بنز این سدان را برای رده‌ی خودروهای کامپکت خود در نظر گرفته است. این خودروساز به فروش سدان CLA در کنار «A کلاس سدان» ادامه خواهد داد. طبق اظهارات یک نشریه‌ی بریتانیایی، «A کلاس سدان» در رده‌ای بالاتر از CLA و پایین‌تر از «C کلاس» قرار خواهد گرفت. اما به نظر می‌رسد این خودرو  با CLA هم‌رده شود، ولی ماهیت اسپرت کمتری داشته باشد.

مرسدس‌بنز هنوز به برنامه‌ی ساخت سدان کامپکت جدیدش اشاره‌ای نکرده است؛ اما منابع مرتبط با اتوکار حاکی از آن هستند که این خودرو قبل از اتمام سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه‌ها دیده خواهد شد. تولید این خودرو در کارخانه‌ی جدیدی در مکزیک که جهت تولید خودروهای کامپکت مرسدس و اینفینیتی بنا شده است، شروع خواهد شد. اگر این پیش‌بینی‌ها درست باشد، به این معنی است که «A کلاس سدان» در امریکا نیز به فروش خواهد رفت. گفته می‌شود بقیه تولیدات در کارخانه‌های مستقر در چین و مجارستان انجام خواهد پذیرفت.

مرسدس بنز

کامپکت جدید مرسدس روی پلتفرم به‌روز شده‌ی MFA ساخته خواهد شد. پلتفرم جدید که احتمالاً MFA2 نام خواهد گرفت، وزن کمتری نسبت به پلتفرم قبلی خواهد داشت و همچنین فضای بیشتری برای دیگر گزینه‌های سیستم انتقال قدرت در اختیار خواهد گذاشت. نسخه‌ی فاصله محوری کشیده‌ی این پلتفرم، همانند «A کلاس سدان»، در «B کلاس» جدید و SUV جدید این شرکت به نام GLB نیز استفاده خواهد شد.

رقبای این سدان عبارتند از آکورا ILX، آئودی A3 و مرسدس‌بنز CLA. بی‌ام‌و نیز سدان «سری یک» خود را معرفی کرده است، هر چند این خودرو مختص بازار چین است. شایعاتی نیز مبنی بر برنامه‌ریزی کادیلاک برای ساخت سدان کامپکت دیفرانسیل عقب به گوش می‌‎رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات