آژانس حمل و نقل امریکا خواستار ارتباط مستمر خودروها تا سال ۲۰۲۳ است

جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تصور کنید خودروهای موجود در خیابان‌ها بتوانند با یکدیگر صحبت کنند و از بروز تصادفات جلوگیری کنند.
تبلیغات

آژانس حمل و نقل ایالات متحده (DOT) اخیراً طرحی پیشنهاد کرده است که تمامی خودروسازان را مجبور می‌کند، خودروهای سبک‌وزن و کامیون‌های تولیدی‌شان به سامانه‌ی ارتباطات بین خودرویی مجهز شوند. ویژگی مذکور باید از استانداردهای ارتباطی به‌منظور اطمینان از توانایی ارتباط بین وسایل نقلیه و زیرساخت‌های مرتبط پیروی کند. اگر پذیرش قانون بیان‌شده و روند تصویب آن تا سال ۲۰۱۹ شروع شود، ضرب‌الاجل پیاده‌سازی آن در صورت شروع مرحله‌ی اجرای قانون در سال ۲۰۲۱، سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

آژانس حمل و نقل ایالات متحده معتقد است، فناوری گفتمان خودروها پتانسیل جلوگیری از هزاران تصادف سالیانه را دارد. چنین فناوری می‌تواند به نحوی استفاده شود که به رانندگانی که نمی‌بینند هشدار دهد، مانند زمانی که در حال انحراف به چپ یا در حال سبقت گرفتن در آزادراهی با دو باند حرکتی هستند. فناوری مذکور همچنین می‌تواند با تکمیل فناوری‌های شبه‌خودران مانند ترمز اضطراری خودکار با داده‌های بیش‌تر، موجب کاهش تصادفات شود. ارتباط بین دو خودرو کمک بسیاری در استقرار خودروهای کاملاً خودران در بازار می‌کند، اما آژانس حمل و نقل ایالات متحده معتقد است این فناوری برای دستیابی به پتانسیل خود مستلزم فراگیر شدن در همه‌ی نقاط است. داشتن یک الزام قانونی باعث اطمینان از به‌کارگیری این ویژگی خواهد شد.

قانون جدید علاوه بر فراهم آوردن انگیزه‌ی قانونی در جهت افزایش سرعت توسعه‌ی ارتباط بین دو خودرو، به استانداردسازی تجهیزات ارتباطی نیز کمک می‌کند. طبق این پیشنهاد، تمامی ارتباطات بین دو خودرو، باید در محدوده‌ی فرکانس‌های ارتباطی با برد کوتاه و معینی روی دهد و نوع اطلاعات ارسالی باید مشخص شود. اطلاعات باید شامل جزئیاتی از سرعت، مکان، مسیر مسافرت و احتمالاً داده‌هایی از راننده و وضعیت پیشرانه و جعبه دنده باشد. امنیت همه‌ی اطلاعات نیز باید فراهم شود تا هیچ‌کدام از آن‌ها با اطلاعات شخصی ادغام نشوند یا تداخل پیدا نکنند.

به‌طور شگفت‌انگیزی این قانون پیشنهادی به لزوم پیاده‌سازی ویژگی‌های ایمنی از طریق ارتباطات بین دو خودرو در وسایل نقلیه‌ی جدید توسط کمپانی‌های خودروساز اشاره ندارد. آژانس می‌گوید با اجرا و پیاده‌سازی ساده‌ی این فناوری، کمپانی‌ها خود به خود امکانات ایمنی مورد نیاز مشتری را روی وسیله‌ی نقلیه قرار می‌دهند که به نظر می‌رسد این گفته تا حدی درست باشد. با این حال، آژانس حمل و نقل ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند فناوری ارتباط بین دو خودرو هزینه‌ای بالغ بر ۳۴۱ الی ۳۵۰ دلار را به ازای هر خودرو جدید در سال ۲۰۲۰ تحمیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات