میشیگان، اولین ایالت میزبان خودروهای خودران بدون فرمان

سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا در ایالت میشیگان آمریکا قانونی وضع شده است که به کمپانی‌ها اجازه‌ی آزمایش خودروهای خودرانِ بدون فرمان در معابر عمومی می‌دهد.
تبلیغات

بر اساس قانون تصویب‌شده در ایالت میشیگان، خودروهای تمام خودرانِ بدون فرمان از این پس در معابر عمومی این ایالت مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. تصویب این قانون را می‌توان به‌عنوان یک حرکت کلیدی برای حفظ جایگاه این ایالت به‌عنوان قطب تولید خودرو در آمریکا  دانست. ریک اسنایدر، فرماندار میشیگان، در این باره گفته است:

ما دنیا را به حرکت در آوردیم و حالا باید در روند تغییر صنعت خودروسازی پیشرو باشیم.

در حال حاضر در ۱۶ ایالت آمریکا تست انواع خودروهای خودران مجاز است. در سال ۲۰۱۱، نوادا اولین ایالتی بود که این اجازه را صادر کرد و حالا کالیفرنیا در شرف تصویب قانونی است که به‌موجب آن اجازه‌ی آزمایش خودروهای خودران بدون فرمان، بدون پدال‌های گاز و ترمز و حتی بدون راننده صادر خواهد شد. کمپانی خودروسازی فورد به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی حمل‌ونقل هوشمند خود در نظر دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی تولید انبوه خودروهای تمام خودران را محقق کند و تصویب این قانون جدید در میشیگان، راه را برای تحقق برنامه‌های این کمپانی هموار کرده است. مارک فیلدز، مدیرعامل فورد، می‌گوید:

هرذره از اقدامات انجام‌شده تاکنون به اندازه‌ی معرفی خط مونتاژ فورد در ۱۰۰ سال پیش اهمیت دارد. ما توان خود را صرف تولید خودروهای خودرانی کرده‌ایم که می‌توانند ایمنی را افزایش دهند، مشکلات اجتماعی و چالش‌های زیست‌محیطی که میلیون‌ها انسان را درگیر خود کرده‌اند، حل کنند.

در حال حاضر فورد خودروهای خودران را در پالو آلتو (Palo Alto) کالیفرنیا تست می‌کند؛ اما با حرکت جدید قانون‌گذاران میشیگان، این شانس در اختیار فورد قرار گرفته است تا بتواند در مقر اصلی شرکت و مناطق اطراف آن در دیترویت به آزمایش خودروهای تولیدی بپردازد. گفتنی است که هم‌اکنون ۳۰ خودروی فیوژن هیبریدی در کالیفرنیا مراحل آزمایشی را طی می‌کنند.

دانشگاه میشیگان بسیار محتاطانه از قانون تصویب‌شده حمایت کرده است. طبق گفته‌های برندون اسکوتل از انستیتوی تحقیقاتی حمل‌ونقل دانشگاه میشیگان، تصویب چنین قانونی برای حرکت خودروهای مجهز به این تکنولوژی نوظهور در معابر عمومی امری بی‌سابقه بوده است. لازم به ذکر است که فرماندار میشیگان قانون دیگری نیز به تصویب رسانده است که در طی آن اگر مکانیک‌ها بر اساس دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط کارخانه‌ها اقدام به سرویس خودروهای خودران کنند، در صورت بروز تصادف برای خودروها، مکانیک‌ها تحت تعقیب قانون قرار نمی‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات