طراح بوگاتی شیرون به جنسیس می‌پیوندد

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت جنسیس در ادامه‌‌ی روند جذب طراحان مستعد دنیای خودروسازی، طراح خودروی بوگاتی شیرون را نیز به استخدام خود درآورد.
تبلیغات

جنسیس، برند لوکس شرکت هیوندای، یکی دیگر از طراحان نامدار گروه فولکس واگن را به خدمت گرفته است. ساشا سلیپانوف که طرح پیشنهادی وی جایزه‌ی رقابت داخلی طراحی گروه خودروسازی فولکس‌واگن را نصیب وی کرد و در طراحی خودروی بوگاتی شیرون نیز نقش داشت، در حال پیوستن به شرکت جنسیس است؛ سلپیانوف به عنوان مدیر استودیوی Global Genesis Advanced Studio که در اروپا مستقر است، مشغول به کار شده است.

در شرکت بوگاتی، سلیپانوف مسئولیت طراحی نمای خارجی و دپارتمان خلاقیت را بر عهده داشت. وی همچنین طراحی نمای خارجی بوگاتی شیرون و خودروی مفهومی ویژن گرند توریزمو را در کارنامه‌ی خود دارد، ضمن آنکه از تأثیر وی در طراحی خودروی لامبورگینی هوراکان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

سلیپانوف مدرک کارشناسی خود را در سال ۲۰۰۵ و در رشته‌ی طراحی ناوگان حمل‌ونقل از کالج طراحی کالیفرنیا، دریافت کرد. وی پس از فراغت از تحصیل به گروه طراحی فولکس واگن در پاتسدام آلمان پیوست.

طراح جنسیس

سلیپانوف ۳۳ ساله از ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را در گروه طراحی جنسیس آغاز خواهد کرد و به لوک دوکرواک، مدیر بخش طراحی جنسیس گزارش کار خواهد داد. مانند سلیپانوف، دوکرواک گروه خودروسازی فولکس واگن را برای کار در جنسیس ترک کرده است. قبل از پیوستن دوکرواک به جنسیس در سال ۲۰۱۵، وی در بنتلی، لامبورگینی وSEAT طراح ارشد بود.

جنسیس در سال ۲۰۱۶ سانگ یوپ لی را نیز به خدمت گرفت؛ لی پیش از این مدیر بخش طراحی خارجی بنتلی بود. او سابقه‌ی فعالیت در جنرال موتورز، پورشه و پینینفارینا را در کارنامه‌ی خود دارد.

طراح جنسیس

پیتر شرایر، مدیر بخش طراحی هیوندای که اکنون در شرف بازنشستگی است، با خروج از گروه فولکس واگن به این کمپانی کره‌ای پیوست. شرایر به خاطر طراحی آئودی TT اسپرت شناخته می‌شود.

جنسیس که خود را یک برند طراحی-محور توصیف می‌کند، اعلام کرده است  استخدام چنین طراحان مستعدی، تنها به‌خاطر خلاقیت شخصی آن‌ها نیست، بلکه تخصصشان در فرآیند طراحی نوین خودرو نیز از عوامل کلیدی استخدام آن‌ها بوده است.

جنسیس تولید شش دستگاه خودرو را تا انتهای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده است؛ دو مدل از این خودروها G90 و G80 سدان نام دارند. در سال ۲۰۱۷ شاهد رونمایی از سدان G70 خواهیم بود و پس از آن دو مدل SUV و یک کوپه از این برند لوکس به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات