جرمی کلارکسون دلایل مبهمی برای استفاده نکردن از خودروهای برقی دارد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر هنوز تردید دارید که آیا جرمی کلارکسون در برنامه‌ی گرند تور بسیار متفاوت‌ از Top Gear است یا خیر، در پاسخ باید بگوییم شخصیت او تغییرناپذیر است.
تبلیغات

جان وولکر از نشریه‌ی Green Car Reports، در گزارشی به نقل قول اخیر جرمی کلارکسون در مصاحبه با Business Insider اشاره کرده بود. در مصاحبه‌ی مذکور جرمی کلارکسون به خودروهای برقی و تسلا بی‌اعتنایی کرد. احتمال می‌رود او و همکارانش در گرند تور به تمجید و طرفداری از خودروهای هیدروژنی بپردازند.

جرمی کلارکسون می‌گوید: «راه‌حل جایگزین هیدروژن است. اما با بالا رفتن تقاضا برای خرید خودروهای الکتریکی، تمایل خودروسازان برای ساخت خودروهای هیدروژنی کاهش پیدا می‌کند. ما باید خودروهای پیل سوختی داشته باشیم. همه جای دنیا باید خودروهای پیل سوختی داشته باشند.»

هیدروژن ممکن است راه‌حلی مناسب باشد؛ اما در حال حاضر تعداد کمی از کمپانی‌های خودروساز به این سمت رفته‌اند و زیرساخت آن نیز بسیار ابتدایی و برهنه است. ایستگاه‌های شارژ برقی هنوز به‌طور عمومی در همه جا فراگیر نشده‌اند اما آینده برای این فناوری روشن است.

طبق گفته‌ی وولکر؛ مخالفت جرمی کلارکسون با خودروهای الکتریکی دلایل نادرست و تاریخ‌ مصرف گذشته‌ای دارد. او همچنان معتقد است افت ولتاژ برق نیویورک به دلیل شارژ کردن دستگاه‌های الکتریکی مثل گوشی‌های هوشمند است و ورود خودروهای الکتریکی به این مجموع شرایط را بدتر از این می‌کند.  او این نکته را نادیده گرفته است که کاهش ولتاژهای برق شهری در روزهای گرم تابستان به دلیل استفاده از تجهیزات تهویه‌ی هوا و کولرها است.

جرمی کلارکسون در ادامه‌ی صحبت‌هایش، بر نیاز بیش‌تر به نیروگاه‌های برق در امریکا و بریتانیا - چنانچه همه‌ی افراد در حال شارژ خودروهای برقی خود باشند - تأکید می‌کند. این اظهارات خلاف چیزی است که تعداد بی‌شماری از دارندگان خودروهای برقی از تجارب شخصی خود حین شارژ خودروهایشان در شب ابراز کرده‌اند. از طرفی کلارکسون فناوری‌های جدید تولید الکتریسیته را نیز در نظر نمی‌گیرد.

عقیده‌ی جرمی کلارکسون مبنی بر استفاده از هیدروژن به‌جای خودروی برقی، خلاف تمجیدی است که او از بی‌ام‌و i8 دارد. مشخص نیست چند بار جرمی سعی کرده است خودروی تویوتا میرای را سوخت‌رسانی کند و اما در اینکه او میرای را برتر از i8 بداند، شک زیادی وجود دارد.

به نظر نمی‌رسد حقایق و دیدگاه‌های کلارکسون راجع به خودروهای برقی از زمان اجرای برنامه‌ی Top Gear که جرمی خودروی G-Whiz و اولین رودستر تسلا را به تمسخر می‌گرفت و حتی به خاطر آن ایلان ماسک، بی‌بی‌سی را به دادگاه کشاند، تابه‌حال تغییر کرده باشد. خودروهای برقی برای همه‌ی خانواده‌ها مناسب نیستند اما علاقه‌مندان خاص خود را دارند. موانعی که هنوز باید برای برطرف کردن آن‌ها کار کرد شامل زیرساخت‌ها، آموزش و هزینه‌های اولیه هستند؛ اما موارد ذکرشده باعث نشد تسلا ناامید شود. حتی تسلا بخش بزرگی از بازار را با فناوری خود در اختیار گرفته است و همچنین برندهای قدیمی دیگر نیز به خودروهای برقی روی آورده‌اند. پس به نظر می‌رسد نادیده گرفتن خودروهای برقی منطقی نیست.

اعلام نظر یک بحث است و نشر اطلاعات نادرست و خطرناک، بحثی دیگر. ممکن است برنامه‌ی جرمی کلارکسون سناریوی مشخص و از پیش تعیین‌شده‌ای داشته باشد، اما شخصیت او تغییرناپذیر است. هنوز هم می‌توان به برنامه‌ی گرند تور این فرصت را داد تا رویکرد متفاوتی نسبت به خودروهای برقی در آن شاهد باشیم. اما بااین‌حال نمی‌توان به‌راحتی از مصاحبه‌های مجریان آن گذر کرد. در ادامه می‌توانید بخش‌هایی کوتاه از قسمت سوم برنامه‌ی گرند تور را مشاهده کنید:

دانلود با کیفیت 360P | دانلود با کیفیت 720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات